رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

کاهش نرخ سود بانکی نباید شایعه رشد نرخ اجاره بها را دامن بزند/ رشد اجاره بها در تهران بیش از ۱۰ درصد درست نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بازار اجاره مسکن آرام است و رشد اجاره بها در تهران نباید بیشتر از ۱۰ درصد باشد، گفت: شایعه رشد اجاره بها در پی کاهش نرخ سود بانکی موج منفی را در جامعه ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۰۲۰۲۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسام عقبایی در پاسخ به این سئوال که آمار جدید بانک مرکزی حاکی از رشد 10 درصدی نرخ اجاره بها و رشد 3،5 درصدی قیمت مسکن در شهرهای بزرگ است، گفت: طبق گزارشات رسیده به اتحادیه صنف مشاوران املاک، قیمت مسکن در سال 95 نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، پس افزایش نرخ اجاره بها نیز نباید به وجود بیاید.

وی افزود: البته در برخی از بافت‌های شهرهای بزرگ مثل تهران که تقاضای مسکن بیشتر از عرضه است، شاهد افزایش نرخ اجاره بها بوده‌ایم که البته سقف آن تا 10 درصد بوده است.

عقبایی با تاکید بر اینکه بازار اجاره مسکن آرامی را در سال جاری شاهد هستیم و نباید شایعات بیهوده بر بازار اجاره تاثیر بگذارد، گفت: شایعه نکته‌ای است که می‌تواند یک تهدید برای برای بازار اجاره باشد، چرا که برخی سوداگری‌ها در حوزه اجاره‌نشینی می‌تواند امواج منفی را در جامعه ایجاد کند که امیدواریم با تدبیر جلوی این شایعات گرفته شود.

وی به یکی از این شایعات اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال مدتی است که گفته می‌شود، چون نرخ سود بانکی کاهش یافته، پس موجران به سمت افزایش اجاره بها رفته‌اند، اما تاکید می‌کنم که سودهای بانکی در سال جاری تاثیری در اجاره‌بها ندارد، زیرا عموم موجران علاقه مند به دریافت اجاره بها هستند و موضوع جدیدی نیست.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی در مجموع به نفع اقتصاد است و ما فکر می‌کنیم کاهش سود بانکی می‌تواند انگیزه سازندگان مسکن را برای ورود به ساخت و ساز افزایش دهد.

وی گفت: تغییر اجاره بهای مسکن از تیرماه تا پایان شهریورماه رقم می خورد و قاعدتا بر اساس تعاریف و عرفی که در بازار وجود دارد، قیمت اجاره تعریف می‌شود و اصلی‌ترین شاخص اجاره بها در تمام دنیا و در کشور قیمت مسکن است، پس وقتی قیمت مسکن تغییری نداشته است، نمی‌توان در مورد رشد آن چنانی نرخ اجاره بها اظهار نظر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار