خبرهای داغ:
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

210 واحد تولیدی مشکل‌دار در آذربایجان غربی وجود دارد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 210 واحد تولیدی مشکل‌دار در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۰۱۹۲۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد دهقان در جلسه شورایعالی زنان که با موضوع اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: 210 واحد تولیدی مشکل‌دار در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رشد بهره‌وری، توسعه ظرفیت تولید، حمایت از صادرات کالا و خدمات و ... گام برداشته می‌شود، ادامه داد: ماموریت‌های اصلی این مجموعه موارد اشاره شده است که برای تحقق آن به صورت جدی اهتمام می‌شود.

این مسؤول تلاش برای رشد تولید کالاهای ضروری و اساسی زندگی، تشویق فعالان بخش خصوصی برای قدم برداشتن در این زمینه، گسترش خدمات تجارت خارجی و زیرساخت‌های موردنیاز و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه صادرات را ضروری دانست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی شکل گرفتن اهتمام جدی برای رشد تولید ملی، استفاده از ساز و کارهای مبادلات تهاتری، اشاعه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی، اصلاح شبکه‌های توزیع، استفاده از شیوه‌های نظارت بر بازار را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد.

دهقان با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف 7 هزار و 500 واحد تولیدی مشکل‌دار در سراسر کشورمان باید اهتمام جدی شود، اضافه کرد: از این تعداد 210 واحد تولیدی در سطح استان هستند که برای رفع مسائل و دغدغه‌های مدیران آنها باید تلاش کرد.

وی گسترش صنایع خرد و کوچک و حمایت از فعالان این عرصه را امری لازم و ضروری دانست و گفت: باید به صورت جدی با عزم راسخ برای جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی اهتمام شود.

این مسؤول تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید از نظرات و ایده‌های افراد متخصص و صاحب‌نظر در این زمینه استفاده لازم و موردنیاز را به عمل آورد تا صنایع فوق وارد چرخه تولید شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اظهار اینکه در استان 188 کارگاه غیرمتمرکز فرش دستباف در استان وجود دارد، بیان داشت: بخشی از آنها نیز مربوط به بانوان است که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

دهقان با بیان اینکه در مجموع 86 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مناطق مختلف آذربایجان غربی در زمینه‌های گوناگون وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعدادی از آنها نیز به بانوان مربوط است که در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات