خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: جنایات آمریکا نسبت به ملت ایران از دهه‌های گذشته مسبوق به سابقه است و هفته حقوق بشر آمریکایی نمادی برای مطالبه حقوق مسلّم مردم این مرز و بوم است.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۶۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) بر دشمنی آشکار آمریکا با ملت بزرگ ایران بارها تاکید کرده و مقام معظم رهبری نیز موضوع دشمن‌شناسی، بصیرت و شناخت عمق دشمنی دشمنان با نظام اسلامی را مکرراً یادآور شده‌اند.

وی با اشاره به رخدادهای ششم تا 12 تیرماه افزود: سوء قصد به مقام معظم رهبری در دورانی که نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع بودند، فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش، جنایت رژیم بعثی در بمباران شیمیایی سردشت و شهادت و مجروح شدن حدود 10 هزار انسان بی‌گناه در یک روز، شهادت آیت‌الله شهید صدوقی در محراب نماز جمعه، شلیک موشک از سوی ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن بیش از 290 مسافر که بخش اعظمی از آن‌ها زن و کودک بودند، به انضمام خباثت‌های جدیدی که روز به روز رقم می‌خورد، همه و همه بخشی از جنایاتی است که نشان از دخالت آشکار و پنهان آمریکا و ایادی دست نشانده‌اش در ریختن خون مردم مظلوم ایران و ضربه زدن به نظام اسلامی دارد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بمباران‌های شیمیایی، بمباران مناطق مسکونی، شهادت، جراحت، اسارت و جانبازی مردم و جوانان عزیز ایران اسلامی نمونه‌های بزرگی از جنایات نظام سلطه و در رأس آن آمریکا در حق این ملت بزرگ است و نمونه‌ها و مصادیق فراوان دیگری نیز در عرصه ملی و جهانی وجود دارد.

وی ادامه داد: هفته حقوق بشر آمریکایی بیانگر ضرورت عزم جدی برای مطالبه حقوق از دست رفته این ملت عزیز و مظلوم در قبال آن ظلم‌ها و جنایات است.

حسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه اخیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: پیشنهاد ثبت این هفته در تقویم سالانه کشور و اهداء ثواب جزء خوانی قرآن کریم در سراسر کشور در روز دوشنبه هفتم تیر به روح پاک 17 هزار شهید ترور بخصوص شهدای هفتم تیر و بویژه شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی همچنین اختصاص بخشی از پایان نامه‌های ارشد و دکترای حقوق بین‌الملل به معرفی جنایات حقوق بشر آمریکایی و استفاده از ظرفیت بسیار خوب قوه قضائیه در مطالبه و احقاق حقوق ملت بزرگوار ایران از مجامع جهانی را بخش دیگری از اقدامات متناسب بالقوه و بالفعل در این هفته و در طول سال دانست.
ارسال نظرات