عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ممکن است در زمینه حقوق‌های نجومی هر کسی به گونه‌ای بخواهد اقدام خود را توجیه کند ولی چنین توجیهی درباره حقوق‌های خارج از عرف، مقبول دین،‌ شرع،‌ قانون و اخلاق نیست.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۰۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره حقوق‌های نجومی برخی از مدیران دولتی گفت: در زمینه مواجهه با موضوع حقوق‌های نجومی باید به سه نکته مهم توجه کرد؛ اولین نکته این است که آیا در قانون موجود نقصی وجود دارد که برخی با استفاده از این نقص اقدامات خود را به صورت قانونی پیش می‌برند یا خیر.

وی با تاکید بر لزوم ارزیابی دقیق و شایسته توسط کارشناسان از قانون در این زمینه تصریح کرد: در مرحله بعد باید مشخص شود که این عمل خلاف قانون توسط چه کسانی صورت گرفته و آیا قصد این  افراد غارت بیت المال برای منافع شخصی بوده یا مسائل دیگری در میان است.

اکرمی ادامه داد: در جامعه یک قانون وجود دارد و یک عرف و اخلاق؛ براساس این سه موضوع اگر در اداره‌ای کارمندی با حداقل حقوق وجود دارد و یک مدیرکل حقوق فوق کلان می‌گیرد قطعا این مسئله خارج از عرف،‌ قانون و اخلاق است و حتما باید با وی برخورد شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نه تنها باید با چنین افرادی برخورد شود بلکه باید پول‌های گرفته شده یا از سوی خود این افراد به بیت‌المال برگردانده و یا از آنها پس گرفته شود تا این اوضاع آشفته سامان پیدا کند.

وی با اشاره به توجیه‌های انجام شده برای قانونی جلوه دادن دریافت‌های نجومی برخی مدیران اظهار داشت: ممکن است در این میان هر کسی به گونه‌ای بخواهد اقدام خود را توجیه کند ولی در زمینه حقوق‌های نجومی چنین توجیه‌هایی مقبول دین،‌ شرع،‌ قانون و اخلاق نیست.

اکرمی اضافه کرد: نمی‌شود در کشوری تفاوت حقوق یک کارمند و مقام مافوق وی 50 برابر باشد؛ در این زمینه اگر مشخص شود که چنین حقوقی خلاف شرع،‌عرف و قانون است فرد متخلف باید برکنار شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه عزل مدیران متخلف نیاز به قانون دارد خاطرنشان کرد: این گونه موارد مسائلی نیست که با اراده شخصی انجام شود و قطعا فردی که سوءاستفاده کرده دیگر نباید در مقام بالادست قرار بگیرد و با این ترفند که «شتر دیدی ندیدی» به کار خود ادامه دهد.

ارسال نظرات