خبرهای داغ:
فرماندار قم گفت: یادمان‌های شهدای گمنام محور همدلی و همکاری بین سازمان‌ها و نهادهای استان قم است و خود وجود مطهر شهدای گمنام، بهترین شاهدان بر اثبات این همدلی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۸۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا سیار در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، با تسلیت شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و گرامیداشت لیالی قدر و نیز با اشاره به گستردگی و تأثیر فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار در استان گفت: هر یک از مأموریت‌های این مجموعه که نشان دهنده عزم جدی مسؤولان آن است، نیاز به زمان مفصلی برای پیگیری دارد و مجموعه فرمانداری نیز در زمینه تسریع در ترویج فرهنگ ارزشی دفاع مقدس در استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: حضور بخشی به نام حفظ آثار دفاع مقدس همراه با تلاش خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و ... در هر مجموعه‌ای، موجب رونق فرهنگ دفاع مقدس در آن مجموعه می‌شود وگرنه آثار دفاع مقدس، به جای اینکه حفظ شوند، کم کم محو می‌شدند.

فرماندار قم تاکید کرد: امروز دوران سستی در این موضوع به سر آمده و اگر مأموریت و پیگیری مجموعه حفظ آثار دفاع مقدس به عنوان یک چتر فراگیر روی سازمان‌های درگیر جنگ نباشد، ممکن است در جریان مسائل روز، این موضوعات به تدریج به فراموشی سپرده شود.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به لزوم جمع‌آوری هرگونه سند، عکس، فیلم و ... از پیشکسوتان و بازماندگان دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این کار ارزشمند مدتی است در برخی سازمان‌ها مثل جهاد کشاورزی و ... شروع شده و نفس کار، اقدامی عزت‌آور است.

سیار با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم گفت: موزه در محل مناسبی جانمایی شده و امکان تجهیز و گسترش پیرامونی آن نیز برای استفاده مراجعان فراهم است و ضرورت دارد دستگاه‌های ذیربط بیش از پیش در این مسئله وارد شوند.

وی افزود: بحمدالله ظرفیت شورای شهر قم به لحاظ انس با فرهنگ ایثار و شهادت، ظرفیت بسیار بالایی است و می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد همدلی بیشتر در فرایند ساخت و تکمیل موزه انقلاب و دفاع مقدس قم بهره‌مند شد.

رئیس هیات امنای حرم 14 شهید گمنام خضر نبی(ع) قم در ادامه به روند ساخت حرم شهدای گمنام در این محل به عنوان بام معنوی قم اشاره و ابراز کرد: یادمان‌های شهدای گمنام محور همدلی و همکاری بین سازمان‌ها و نهادهای استان است و خود وجود مطهر شهدای گمنام، بهترین شاهدان بر اثبات این همدلی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر مجموعه ای باید به مسؤولیت خود در قبال حرم شهدای گمنام عمل کند، تصریح کرد: حرم شهدای گمنام قطب عبادتگاهی و محل انس مردم است و ضرورتاً باید فضایی که پیرامون آن ساخته می‌شود، فضایی سرسبز و جذاب و با نشاط و زنده و توأم با بهره‌مندی عموم مردم باشد تا غبار غربت از مزار مطهر شهدای عزیز بزداید.

سیار در پایان تاکید کرد: همه اقشار جامعه درگیر جنگ بودند و ما باید فارغ از هرگونه مسئله‌ای به گسترش فرهنگ متعالی دفاع مقدس که همواره مورد سفارش امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری بوده است، بیش از پیش توجه کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها