عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم به آمارهایی که دولت ازائه می کند، نگاه نمی کنند، بلکه آمار نرخ رکود و تورم را باید در زندگی و معیشت خود ببینند. متأسفانه امروز وضعیت اقتصادی کشور، با آماری که از سوی دولت منتشر می شود همخوانی ندارد.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۸۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به ادعای دولت مبنی بر تک رقمی کردن نرخ تورم اشاره کرد و گفت: تک رقمی شدن نرخ تورم نکته مثبتی در امر رونق اقتصادی خواهد بود اما نکته اصلی اینجاست که این موضوع به تنهایی نمی تواند اثر آنچنانی در اقتصاد کشور بگذارد.

وی ادامه داد: باید به موضوع پیشرفت و رونق اقتصادی در کشور جامع نگر باشیم، نگرش جامع یعنی اینکه در دوران رکود بازارهای تولید، پایین آمدن نرخ تورم نمی تواند اثر گذار باشد.

کبیری با بیان اینکه مردم اثر کاهش نرخ تورم را در زندگی و معیشتشان درک نمی کنند، تصریح کرد: مردم به آمارهایی که دولت ازائه می کند، نگاه نمی کنند، بلکه آمار نرخ رکود و تورم را باید در زندگی و معیشت خود ببینند. متأسفانه امروز وضعیت اقتصادی کشور، با آماری که از سوی دولت منتشر می شود همخوانی ندارد.

وی به بیانات امام خامنه ای در دیدار با نمایندگان مجلس دهم اشاره کرد و گفت: ایشان تأکید کردند که ما بر روی دو مسئله علاج رکود و رونق بازارهای تولید داخل نهایت تلاشمان را بکار گیریم و به اعتقاد من نیز کلید رونق اقتصادی در کشور همین دو موضوع است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان به افزایش تعطیلی های بنگاه های تولیدی در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه در دو سال گذشته ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را در کشورمان شاهد بودیم و در حال حاضر باید گفت که تنها راه مقابله با این بحران اقتصادی حمایت برای بهبود بازار تولید ملی در کشور است.

ارسال نظرات