عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجلس، دولت و قوه‌قضائیه باید عزم خود را جزم کنند و جلوی زیاده‌خواهیهای برخی از مدیران را بگیرند، گفت: حقوقهای نجومی موجب از بین رفتن اعتماد مردم به نظام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۸۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران درباره انتشار فیشهای حقوقی برخی از مدیران بیمه‌ای، گفت: متأسفانه انتشار فیشهای حقوقی واقعیت تلخی است که  جامعه با آن مواجه شده  و کاملا بر ضد اهداف انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قرار است که انقلاب، عدالت اجتماعی بر‌قرار کند، فاصله‌های طبقاتی را کاهش دهد و فرصتهای برابر اجتماعی را برای آحاد مردم به‌وجود آورد، فرهنگ انقلاب این است که مسئولین باید خادم ملت باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران، تأکید کرد: مسئولین باید درد ملت را بفهمند، از درون ملت باشند، نباید فاصله جدی بین مردم و مسئولین وجود داشته باشد؛ اگر مسئولین و مدیرانی که قدرت و ثروت مردم در اختیار آنها قرار گرفته، به جای اینکه این قدرت و ثروت را در راه منافع مردم صرف کنند، در جهت برخور‌داری از امتیازات واهی استفاده کنند، فاصله عمیقی با فرهنگ، شعائر، اهداف و آرمانهای انقلاب دارد.

سروری با یادآوری اینکه حضرت امام(ره) اجازه رنگ زدن دیوارهای حسینیه جماران را هم ندادند، گفت: امام با این عملشان  می‌خواستند  به مردم و مسئولان بفهمانند که نباید  اقتدار و توانمندیهایشان را در تجهیزات و تشریفات هزینه کنند.

وی اضافه کرد: ظاهراٌ  قرار است امکانات بیت‌المال اول بین مدیران تقسیم شود، اگر چیزی ماند، بین بقیه مردم تقسیم شود و این هیچ توجیهی برای انقلاب اسلامی ندارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران، تصریح کرد: امروز شاهد پاداشهای سرسام‌آور در هیئت امناهای مجموعه‌های مختلف هستیم، بسیار عجیب است که بعضی از مراکز و شرکتها به زیان‌دهی می‌رسند، اما پاداش مدیران سر جای خودش است در حالی که باید به خاطر سوءمدیریتشان که مجموعه را به زیان‌دهی رساندن تنبیه شوند.

سروری با طرح این سؤال که چرا باید دولت افرادی را به این مسئولیتها بگمارد که تمام هم و غم‌شان برای بهره‌برداری بیشتر از امکانات و امتیازات بیت‌المال است؟، گفت: گزارش  فیشهای حقوقی و فاصله بین مسئولین با مردم به اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه و دارایی نظام است، ضربه می‌زند.

وی افزود: مجلس، دولت و قوه‌قضائیه باید عزم خود را جزم کنند و جلوی زیاده‌خواهیهای  برخی از مدیران را بگیرند و آنهایی را که خودشان را از ما بهتران می‌دانند و به تعبیری خود را انسانهای درجه اول و بقیه را انسانهای درجه دوم می‌دانند، عزل کند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: امیدواریم شاهد کاهش این فاصله‌ها بین طبقات مختلف اجتماعی باشیم و طعم شیرین آموزه‌ها و اهداف انقلاب را احساس کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه سیستم پرداخت حقوقها باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: باید نظارت بر دستگاه‌ها افزایش یافته و سیستم لایحه خدمات کشوری نیز مورد باز بینی قرار گیرد.

ارسال نظرات