مراسم تقدیراز جانبازان، ایثارگران و بسیجیان نمونه دردانشگاه برگزار شد

مراسم تقدیراز جانبازان، ایثارگران و بسیجیان نمونه با حضورمسئولین و معاونین سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در مرکز همایش های رازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۵۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛مراسم تقدیر از جانبازان، ایثارگران و بسیجیان نمونه با حضور دکتر حاجی میراسماعیل، رییس  دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دکتر طباطبایی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ برگزار شد
در این مراسم که به همت کانون بسیج جامعه پزشکی و ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران  برگزار گردید؛ دکتر حاجی میر اسماعیل رئیس دانشگاه به عنوان سخنران اصلی اظهار داشت:عظمت، استقلال و سرفرازی امروز ایران اسلامی، مرهون دلاوری فرزندان عزیز این مرز و بوم است. آنهایی که در دوران نهضت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی جان و سلامتی خود را تقدیم انقلاب، نظام و کشور نموده‌اند. ایثارگرانی که سختی‌ها را با صبر و شکیبایی تحمل می کنند، برای ما درس بردباری، مقاومت و ایستادگی هستند.
وی افزود:همگی اذعان داریم چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس اگر همة اقشار جامعه، همین بسیجیان عزیز ما به صحنه نمی‌‌آمدند، نه انقلابی پیروز می‌‌شد و نه در دفاع مقدس می‌‌توانستیم دشمن را از خاک عزیزمان بیرون برانیم.
وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند سخن گزافی نیست. مگر بدون ایثار و شهادت، انقلاب پیروز می‌شد؟ مگر بدون ایثار و شهادت، نهضت آغاز می‌شد؟ فداکاری شهدا و گذشت خانواده های شان و حضور رزمندگان ما بود که ابرهای تیره و تار آن روزگار دشوار را از افق زندگی این ملت زدود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: امروز، به خاطر همین شهادتها و به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است. آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست. ادای حق شهدا جز با حرکت و راهی شدن در راهی که آنها به روی ما گشوده اند امکان پذیر نخواهد بود

وی افزود:بسيج و بسیجی يك حركت بي ريشه و سطحي و صرفاً از روي احساسات نيست، بلکه بسيج يك حركت منطقي، عميق، اسلامي و منطبق بر نيازهاي دنياي اسلام، و به طريق اولي، جامعه اسلامي است. قرآن كريم در سوره انفال آیه 62 مي فرمايد:اي پيامبر، اگر دشمنان به فکر فریب دادن تو باشند البته مطمئن باش که خدا ترا کفایت خواهد کرد . اوست که بنصرت خود و یاری مومنان تو را موید و منصور گردانید.به عبارتی دیگر، اين خيل عظيم مؤمنيني كه در اينجا مورد اشاره آيه قرآن قرار گرفته اند، امروز به نام بسيج و بسیجی در جامعه ما شناخته می شوند.
وی در پایان گفت: بـر این نکته تأکیـد می کنم که قـدر ایـن انقـلاب، ایثـار و فـداکاری شـهدا، جانبـازان، ایثارگـران و آزادگان و آنهایـی کـه در ایـن مسـیر تلاش کردنـد و خـون دل خوردنـد را بدانیم.
سخنرانی  سردار خادم الحسینی و یوسف زاده نویسنده کتاب آن 23 نفر  ، تجلیل و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم توسط مسئولین دانشگاه و تواشیح و اجرای سرود فاطمیون ویژه شهدای مدافع حرم توسط گروه محراب از دیگر برنامه های این مراسم بود

ارسال نظرات
آخرین اخبار