خبرهای داغ:
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اتصال آبی کامل ۳۴ روستا و متناوب ۸ روستا به سرشاخه‌های دز گفت: در پروژه‌هایی که امسال و سال ۹۶ به اتمام می‌رسد ۲۴ روستا و در مجموع ۵۸ روستا در بخش‌های مختلف استان به سرشاخه‌های دز متصل می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۷۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی جان صادق‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات آبرسانی به 140 روستای استان که جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر را شامل می‌شود، اظهار داشت: این روستاها از 115 منبع آبی شامل 87 حلقه چاه، 5 رشته چشمه و 14 قنات و 9 انشعاب از منابع آبی سطحی بهره می‌برند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه سالانه 14.8 میلیون متر مکعب حجم مصرفی آب در روستاها مصرف می شود افزود: از این میزان 9.4 میلیون مترمکعب آن مصرفی و مابقی آن معادل 36.5 درصد آب به حساب نیامده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال 92 تعداد 16 روستای استان به طور کامل از منابع آب سرشاخه‌های دز استفاده می‌کردند تصریح کرد: 8 روستا تا سال 92 از سرشاخه‌ها در تامین منابع آبی تقویت می‌شدند که تا پایان سال 94 تعداد 18 روستای دیگر از سرشاخه‌ها استفاده می‌کنند.

صادق‌‌پور اتصال آبی کامل 34 روستا و متناوب 8 روستا به سرشاخه‌های دز را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در پروژه‌هایی که امسال و سال 96 به اتمام می‌رسد 24 روستا و مجموعا 58 روستا در بخش‌های کهک، سلفچگان و مرکزی به سرشاخه‌ها وصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: ما در کشور کم آب و خشکی واقع شده‌ایم و قم نیز از استان‌های خشک محسوب می‌شود که از متوسط کشوری هم بهره کمتری دارد از همین رو باید منابعی که در اختیار داریم مصرف کنیم.

وی بااشاره به لزوم رعایت اصلاح الگوی مصرف خاطرنشان کرد: حدود 2.5 درصد از مشترکان مصرف بالای 22.5 مترمکعب در ماه دارند و متوسط مصرف خانگی هر انشعاب به 15 مترمکعب در ماه رسیده است.
ارسال نظرات