انتقاد صریح نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی از عملکرد وزارت ارشاد:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وضعیت کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد قابل‌قبول نیست و باید جلوی ترویج و انتشار محتواهای ضداسلامی و ضدفرهنگی گرفته شود و دراین‌باره فعلاً به تذکر لسانی بسنده می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۴۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با انتقاد صریح از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: وضعیت کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد قابل‌قبول نیست و باید جلوی ترویج و انتشار محتواهای ضداسلامی و ضدفرهنگی گرفته شود.

وی افزود: دراین‌باره فعلاً به تذکر لسانی بسنده می‌کنیم و امیدواریم این اداره‌کل به جایگاه و شأن اسم بامسمای خود یعنی «فرهنگ و ارشاد اسلامی» برسد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با انتقاد شدید از اعطای مجوز به کتب، نشریات و رسانه‌های ضدانقلاب، تصریح کرد: پس از 14 قرن، حکومتی دینی و شیعی در ایران اسلامی تشکیل شده که زحمات بسیاری برای آن کشیده شده و خون‌های فراوانی در راه آن ریخته شده است، لذا نباید با مجوز دادن به برخی کتب، نشریات و رسانه‌های ضدانقلاب و اسلام، به جامعه و حکومت اسلامی لطمه زد.

وی ادامه داد: متأسفانه در همین تبریز به برخی کتب ضاله مجوز چاپ داده شده که در آن‌ها، با تقدیر از کسروی و تقی‌زاده، از آنان به‌عنوان مفاخر آذربایجان یاد شده ‌و این درحالی‌ است که این افراد با فرهنگ اسلام و تشیع بیگانه بوده‌اند.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه، با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه کلمه «فرهنگ»، «ارشاد» و «اسلامی» تشکیل‌شده است، یادآور شد: کلمه ارشاد در مقابل کلمه اضلال به‌معنی گمراهی است و وزارت ارشاد باید با تلاش مضاعف، در راستای ارشاد جامعه گام‌های اساسی بردارد و فعالیت‌های این وزارت‌خانه و اداره‌کل، باید در شأن این سه کلمه مقدس باشد.

وی افزود: هنری ارزشمند است که در استخدام دین مبین اسلام و قالبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و مفاهیم دینی باشد.

ارسال نظرات