جمعی از دانشجویان دکترای ایلامی شاغل به تحصیل در دانشگاه های کشور طی انتشار بیانیه ای از مسئولان استان ایلام خواستار دلجویی از خانواده «مرحوم ایوب آقایی» دانشمندان جوان و نخبه کشور و همچنین پیگیر حقوق قانونی مرتبت بر تعهدات بورسیه ای دولت نسبت به این مرحوم شدند.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۴۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از دانشجویان دکترای ایلامی شاغل به تحصیل در دانشگاه های کشور طی انتشار بیانیه ای از مسئولان استان ایلام خواستار دلجویی از خانواده «مرحوم ایوب آقایی» دانشمندان جوان و نخبه کشور و همچنین پیگیر حقوق قانونی مرتبت بر تعهدات بورسیه ای دولت جمهوری اسلامی نسبت به این مرحوم شدند.

در متن این بیانیه آمده است:
نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان ایلام
استاندار محترم استان ایلام
نمایندگان گرانقدر مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و اهدای تحیت و آرزوی قبول طاعات و عبادات
همان گونه که احتمالا در اخبار روزهای اخیر مطلع شده اید، با کمال تاسف و تاثر، مرحوم ایوب آقایی یکی از ارزشمندترین و شایسته ترین جوانان این استان مظلوم و محروم، که از دانشمندان جوان و نخبه کشور در رشته شیمی در سطح بین المللی بود، در خوابگاه دانشگاه کاشان زیربار فشار مشکلات عدیده روحی و روانی، در روز پنجشنبه 3 تیرماه 1395 دست به خودکشی زد. 
این خبر موجی از بهت و اندوه را در جامعه دانشگاهی و رسانه های گروهی ایجاد نمود. 
سروران عزیز
حتما مستحضرید که استان محروم ایلام با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و این مشکلات عمدتا مادی باعث بروز ناهنجاری های روانی و اجتماعی عدیده ای شده است. ایلام را شاید بتوان محروم ترین و مظلوم ترین استان کشور نامید. آمار بالای خودکشی در این استان مخصوصا در میان جوانان همواره جزو یکی از خبرسازترین ناهنجاری های ایلام بوده است. متاسفانه با اتفاق ناگواری که برای ایوب آقایی افتاد دیگر حتی نمی توان این آمار را در ساکنین مرزهای استان محدود دانست و اکنون زنگ هشدار برای نخبگان ایلامی که به امید آینده ای بهتر در خارج از استان به تحصیل مشغولند به صدا در آمده است. خودکشی فی نفسه امری مذموم و غیرشرعی است اما آیا نمی توان این تصمیم را ناشی از بن بست های تاریکی دانست که در پیش روی این فرد بریده از تمام امیدها قرار دارد؟
نمایندگان عزیز استان
از ایام تبلیغات شما بزرگواران تنها چند ماه گذشته است و همه به خوبی وعده ها و سخنان شیرین شما را به خاطر دارند. هر چه در اخبار رسانه ها گشتیم هیچ واکنشی را از طرف شما محترمین نسبت به این حادثه هولناک پیدا نکردیم. مطمئنا اگر ایام تبلیغات بود اکیپ های تسلیت در منزل پدری این دانشمند جوانمرگ به صف می شد. اما دریغ که دیگر کارکرد تبلیغاتی خاصی نخواهد داشت.
طبق اخباری که منتشر شده است مرحوم ایوب آقایی به خاطر ظلم های ناشی از لغو بورس و عدم پایبندی دولت به تعهدات قانونی خود در تامین حقوق قطعی این عزیز از دست رفته، دو سال گذشته دچار مشکلات روحی شدید بوده است. قطعا باید بررسی کرد که چرا یک جوان نخبه به چنین مرحله ترسناکی می رسد. آیا مسئولان استان نباید کورسوی امیدی را برای آینده این جوان فراهم می کردند؟ اگر پاسخ این است که باید مهاجرت می کرد به معضل فراری دادن نخبگان ایلامی می رسیم و اگر پاسخ این است که امکان تامین زندگی در استان ایلام برایش مقدور نیست و جایی برایش نبود به کم کاری مسئولان بر میخوریم. 
آیا تامین کردن امنیت مادی و معنوی برای جمعیت کوچکترین استان کشور تا بدین حد سخت است؟ آیا جمعیت استان ایلام با آن همه امکانات مادی، معنوی و پتانسیل های اقتصادی از بسیاری از استان های بیشتر توسعه یافته سخت تر است که جایی برای تامینات مادی ولو حداقلی ایوب آقایی و امثال او نباشد؟
مسئولان عزیز استان
مشکلات روحی و مادی در استان ایلام مخصوصا در جوانان نخبه و تحصیلکرده این استان بسیار جدی است و ناهنجاری های فردی و اجتماعی بسیاری را به دنبال خود دارد و خواهد داشت.
در پایان درخواست داریم آن چنان که شایسته یک دانشمند جوان و نخبه این مرز و بوم اسلامی است از خانواده آن مرحوم دلجویی نمایید و پیگیر حقوق قانونی مرتبت بر تعهدات بورسیه ای دولت جمهوری اسلامی نسبت به مرحوم ایوب آقایی باشید و ان شاالله موضع گیری های امید بخش شما عزیزان را در رسانه های عمومی در دفاع از حقوق مردم استان ایلام شاهد باشیم.

با تشکر

ارسال نظرات