یکی از دانشجویان بورسیه به تشریح علت خودکشی دانشجوی بورسیه پرداخت و گفت: مسئولان در پیچ و خم امور اداری روزمره و در سایه حقوق‌های نجومی خود، هشدارها نسبت به اقدام به خودکشی و مشکلات روحی روانی دانشجویان بورسیه را ندیدند.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۳۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،یکی از  دانشجویان بورسیه در پی درگذشت  ایوب آقایی، دانشجوی بورسیه نخبه دکترای دانشگاه کاشان به تشریح نحوه این اتفاق دردناک و عوامل آن پرداخت.

این دانشجوی بورسیه گفت: در این دولت شاهد بروز بزرگ ترین بی اخلاقی ها و ظلم به جمعیت کثیری از نخبگان این کشور، آن هم از طرف دستگاه متولی خدمت به جامعه علمی و دانشگاهی بودیم. نکته تاسف بارتر این که در آستانه سالگرد بیانات رهبر عظیم انقلاب در حمایت از دانشجویان بورسیه قرار داریم و اقدام به خودکشی یک جوان شایسته و نخبه بورسیه زیر بار فشار مشکلات ایجاد شده توسط دولت، شاهدی بر این مدعاست که هیچ اقدامی در راستای اجرایی کردن این منویات صورت نگرفته است. از طرف دیگر بارها در رسانه ها نسبت به اقدام به خودکشی و مشکلات روحی روانی دانشجویان بورسیه هشدار داده شده بود، اما متاسفانه مسئولان در پیچ و خم امور اداری روزمره و در سایه حقوق های نجومی خود این هشدارها و دردهای جانکاه را نمی دیدند تا اینکه در روز 3 تیر این خبر ناگوار به گوش ما رسید.


وی در ادامه افزود: بارها مرحوم آقایی به بنده گفته بود که به خاطر مشکلات مالی در بسیاری مواقع امکان مسافرت به تهران و پیگیری امور اداری خود در وزارت علوم را ندارد و از این قیبل دردها در میان دانشجویان بورسیه بسیار شایع است؛ در حالی که رسانه های فتنه گر و وزارت علوم دانشجویان بورسیه را به عنوان آقازاده و رانت‌خوار معرفی می کنند.


یکی از  دانشجویان بورسیه با اشاره به هشدارهای دو سال گذشته نسبت به وقوع تالمات روحی شدید و جانی و چند مورد اقدام به خودکشی نافرجام در دانشجویان بورسیه بیان کرد: متاسفانه به علت وقوع این مساله جانی از این اتفاق به بعد زمین بازی  از نظر ما تغییر کرده است و دولت محترم و وزارت علوم و مسئولان این وزارت منتظر زلزله ها و پس لرزه های این حادثه ناگوار باشند. قطعا هم در پیشگاه دادگاه خداوند متعال و هم از طریق راه های مقتضی، اجازه پایمال شدن خون این عزیز نخبه از دست رفته را نخواهیم داد. دولت مدعی امید با اقدامات خود در این سه سال هر روز یک قشر زحمت کش و بی پناه را در آستانه نابودی قرار داده است. یک روز دانشجویان بورسیه، یک روز کارمندان قراردادی، یک روز اساتید پیمانی دانشگاه ها، یک روز کارگران معادن و یک روز کارگران سایر صنایع با مشکلات عدیده مواجه می شوند و هیچ امیدی برای زندگی و معیشت خود ندارند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولان دولتی تک تک اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مخصوصا دبیر و مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را به علت سکوت یا کم کاری در اجرای منویات مقام عظمای ولایت در این زمینه مسئول می دانیم.


ارسال نظرات