خبرهای داغ:
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: رئیس‌جمهور در نشست فعالان اقتصادی صرفا به آمار ایجاد اشتغال اشاره کردند و تعدیل­‌ها و اخراج­‌های صورت گرفته در صنایع را نادیده گرفته‌­اند چرا که در حقیقت، طی سه سال اخیر نرخ رشد اشتغال کشور صفر بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۱۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: رئیس‌جمهور در نشست فعالان اقتصادی صرفا به آمار ایجاد اشتغال اشاره کردند و تعدیل­‌ها و اخراج­‌های صورت گرفته در صنایع را نادیده گرفته‌­اند چرا که در حقیقت، طی سه سال اخیر نرخ رشد اشتغال کشور صفر بوده است.

به گزارش پارس نیوز، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس، وضعیت رکود اقتصاد کشور را نگران­‌کننده توصیف کرد و گفت: متاسفانه مراجعات زیادی به بنده می­‌شود و همه اقشار جامعه به نوعی از وضعیت رکود در عذاب هستند.

نماینده مردم اصفهان در ادامه افزود: رکود و بیکاری به طرز نگران کننده‌‌ای افزایش یافته و اقدامات دولت در این زمینه نتیجه مناسبی به بار نیاورده است و این در حالی است که با وجود 800 هزار صندلی خالی در دانشگاه­‌ها، هر سال شاهد ورود موج جدید فارغ­‌التحصیلان جویای کار به اقتصاد هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی آمار بیکاری را نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: نرخ بیکاری رسمی حدود 11 درصد اعلام شده که بنا بر تعاریف سازمان جهانی کار، هر کس در طول هفته یک ساعت کار کند مشمول شاغلان می­‌شود، با این حال برخی ارقام غیررسمی هم بر نرخ 21 درصدی بیکاری دلالت دارند اما نگران­‌کننده‌ترین بخش آمار، بیکاری بالای 50 درصدی جوانان است که چیزی جز بحران نیست.

وی هم‌چنین با انتقاد از آمار ایجاد اشتغال دولت که اخیرا از سوی رئیس جمهور اعلام شده تصریح کرد: جناب روحانی صرفا به آمار ایجاد اشتغال اشاره کردند و روی دیگر قضیه، یعنی تعدیل­‌ها و اخراج­‌های صورت گرفته در صنایع را نادیده گرفته­‌اند و اگر بخواهیم خالص این عدد را اعلام کنیم، طی سه سال اخیر نرخ رشد اشتغال کشور صفر بوده است.

فولادگر در ادامه به تشریح الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: اگر کشوری از بنیه اقتصادی قوی و غیر وابسته­‌ای برخوردار باشد می­‌تواند در نظام جهانی، مشی سیاسی مستقلی اتخاذ کند و تجربه کشورهایی همچون برزیل و آرژانتین نشان می­‌دهد وابسته شدن به مدل­‌های توسعه صندوق بین‌المللی پول و اخذ وام­‌های سنگین، موجب وابستگی سیاسی و بسته شدن دست دولت­‌ها می­‌شود.

وی اضافه کرد: از همین رو، راهکار اصلی تقویت بنیه سیاسی در کشور ما، تقویت اقتصاد مقاومتی است و چه بسا اگر پیشتر به این موضوع توجه می­‌کردیم، امتیازهای بیشتری در برجام کسب می‌کردیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد سرانجام کمیسیون اقتصاد مقاومتی نیز گفت: متاسفانه در زمان رای­‌گیری برای تشکیل این کمیسیون، اداره جلسه علنی به نواب رئیس واگذار شد و ایشان نیز نتوانستند به خوبی جلسه را اداره کننده و حتی اجازه صحبت موافقان و مخالفان داده نشد که نتیجه آن رای ندادن بیش از 50 نفر از حاضرین، به هم ریختن نظم جلسه و رای نیاوردن طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها