مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا:

سازش ناپذیری با ظالم ویژگی مهم امام علی(ع) بود/ کسانی که عدالت را بر نمی تابند، بی تقوا هستند /حقوق های چندصدمیلیونی خیانت به مردم است

مسئول دفتر نمایندگی سپاه کربلا برخورد با خائنین را از موارد عدالت دانست و گفت: کسانی که عدالت را بر نمی تابند بی تقوا هستند.
کد خبر: ۸۷۰۱۵۴۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج از  مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی به مناسبت شهادت مولی الموحدین امیر المومنین علی(ع) در جمع بسیجیان و پاسداران ستادی سپاه کربلا گفت: ایام قدر از جهات نزول قرآن کریم و سالروز ضربت و شهادت ولایت و امامت دارای ارزش است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا پیروی از قرآن و ولایت را دو عنصر و محور دینداری برشمرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) این دو عنصر را وزنه ثقیل برای نجات انسان قلمداد داشته و تمسک به آن را وسیله نجاتی دانست که بدون آن مسلمانی معنا ندارد.

حجت الاسلام غلامی "قرآن" را قانون سعادت و کمال، و "عترت" را راهنما، هادی و الگوی سعادت دانست و اشاره کرد: هر ملتی برای رشد و سعادت کمال، به قانون پیشرفته و راهنما نیاز دارد که قرآن قانون پیشرفته و عترت یا همان ولایت، راهنمای سعادت هستند.

وی با توجه باینکه عمل به قرآن واجب است عمل به سیره ائمه (ع) و عترت را هم واجب خواند و در ویژگی سبک زندگی مولی الموحدین علی(ع) گفت: پیشتازی دفاع از حق و سازش ناپذیری اولین ویژگی حضرت امام علی(ع) است که به تعبیر امروزی، ایشان از قاطعیت انقلابی برخورداربود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا رضایت خداوند، عدالت خواهی و عدالت محوری، همدلی و همدردی با مظلومان و محرومان، پیشتازی در کار خیر، ارشاد و موعظه، سادگی خوراک و سفره داری برای مستضعفان و نیازمندان، کار و تلاش بی وقفه و ساده زیستی امیر المومنین(ع) را از جمله ویژگی سبک زندگی و سیره عملی حضرت امام علی(ع) برشمرد.

این مسئول ویژگی عدالت خواهی و عدالت محوری امیر المومنین را موجب رنجیده خاطرشدن بسیاری از اطرافیان نسبت به امام (ع) دانست و ادامه داد: اجرای عدالت حتی در مقابل دشمن هم از سیره امام (ع) بود، لذا رفتار برمبنای عدالت برادر، دختر ، قوم و ... نمی شناخت.

وی با اشاره به موضوع اهمیت عدالت در جامعه اسلامی افزود: اینکه ملت کسانی را به عنوان خادم انتخاب کنند و سپس آنان از موقعیت سوء استفاده کرده و خود را ارباب بپندارند یا حقوق چند صد میلیونی دریافت کنند، این خیانت در حق مردم است و بسیار زشت و ناپسند می باشد که موجب خدشه دراعتماد مردم به مسئولین شود.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه کربلا برخورد با خائنین را از موارد عدالت دانست و گفت: کسانی که عدالت را بر نمی تابند بی تقوا هستند.

وی بیان کرد: در کشوری که بعد از امیر المومنین اولین حکومت اسلامی شیعی را شکل دادیم باید سیره زندگی و حکومتی امام علی(ع) را با سازش ناپذیری و عدالت خواهی عملی سازیم.

حجت الاسلام غلامی موعظه و ارشاد امام علی را سیره ای برای حکومت داری خواند و گفت:امام (ع) در دوران حکومت با ارشاد و موعظه مراقب اوضاع بود، نه اینکه اگر کسانی بخواهند ارشاد کنند با حرف و حدیث هایی برای ماندگاری و حفظ موقعیت جایگاه خود مانع امر واجب شوند.

حجت السلام غلامی حضور در محافل ماه مبارک رمضان به منظور بهره گیری از فیوضات  لیالی قدر را برای تعیین مقدرات یک سال مومنین خواستار شد.

 

{$sepehr_album_7663}

 


انتهای پیام/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها