خبرهای داغ:
ایرانمنش در «ماه نشان» عنوان کرد

حرکت جبهه فرهنگی انقلاب به سوی تمدن نوین اسلامی

هجدهمین قسمت برنامه «ماه نشان» با موضوع فعالیت های موسسه خیریه وارثین در ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی، شنبه شب از شبکه افق پخش شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۵۴۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه شب گذشته «ماه‌ نشان» با حضور مدیران موسسه خیریه وارثین که فعالیتهای مختلفی از جمله سرکشی به خانواده شهدا و کمک به آنها را در دستور کار دارد،  روی آنتن شبکه افق رفت.

این برنامه با حضور محمدهانی ایرانمنش مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی، فرهاد ملک مسئول نهضت مردمی وارثین و محسن قرایی مسئول بخش ادبی هنری نهضت وارثین برگزار شد.

محمد هانی ایرانمنش مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی، در این برنامه گفت: این مرکز بر پایه فعالیت‌های فکری و فرهنگی در چند سال گذشته شکل گرفت و توانست وارد حوزه‌هایی از جمله سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، احسان و عدالت شود و فعالیت‌هایی از قبیل جایزه سینمایی گفتمان انقلاب اسلامی «ققنوس»،‌ فروشگاه طیبه، نهضت وارثین، جنبش پخش آقا روح‌الله را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه محوریت این مرکز بحث تمدن اسلامی است، افزود: در این راستا حرکت جامعه اسلامی به سمت یک تمدن نوین اسلامی را آغاز و به عرصه‌های اجتماعی ورود کردیم. به این معنا که در تلاش هستیم تا بتوانیم جریان مستضعفین را در افرادی مانند کارگران، زنان و فقرا فعال کنیم تا توانایی ایفای نقش‌های متفاوت در جامعه داشته باشند.

ایرانمنش اضافه کرد: با فعالیت‌های جهادی دوستان این مرکز به دنبال انجام کارهای تربیتی برای این افراد هستیم تا با فعال کردن این قشر از جامعه، وارد جنبش‌های اجتماعی عدالت‌خواهانه شویم و بتوانیم این محرومیت‌ها و استضعاف ایجاد شده در جامعه را از بین ببریم.

مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی در ادامه برنامه به بیان خاطره‌ای از اردوی یک روزه جهادگران به منطقه دروازه‌غار تهران پرداخت و گفت: بر اساس سنت قدیمی اردوهای یک‌روزه گروهی را به منطقه دروازه‌ غار آوردیم که در آن منطقه شاهد حضور حدود 70 خانواده شهید و جانباز دوران دفاع مقدس خانه‌هایی نسبتا ناسالم بودیم.

وی اضافه کرد: در طرح توزیع ارزاق برای خانواده‌های فقرا که در جنوب شهر تهران و حوالی کوره‌های آجرپزی انجام می‌شود، خانواده‌های فقرایی داریم که در خانه‌ای 10 متری در اتاقهای‌ در هم پیچیده و طبقاتی که حدود 50 نفر هستند با یکدیگر زندگی می کنند که اگر ماهیانه هزینه‌ای ما بین 400 تا 700 هزار تومان به آنها برسد زندگی تمام عیاری خواهند داشت.

ایرانمنش تصریح کرد: در این مناطق هم شاهد خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جانبازان افغانستانی و پاکستانی و ایرانی هستیم که به آنها خیلی بدهکاریم.

قرایی: در زمینه توجه به مستضعفین جامعه دچار بحران درد شدیم
محسن قرایی مسئول بخش ادبی هنری نهضت وارثین در ادامه برنامه گفت: با همت و مددرسانی رسانه ملی در این فضاها بسیاری از این این مشکلات حل می‌شود و علاوه بر آن مسئولان نیز باید وارد حوزه حمایت از فقیر و فقرا و مستضعفین جامعه شوند که نیازمند فعالیت‌های زیادی است.

وی افزود: ما برای این افراد نباید راه دور برویم چرا که افراد بسیاری را داریم که شبهای زیادی در این شهر سرگرسنه بر بالین می‌گذارند و حتی سالهای زیادی طعم شیرین میوه‌ای را نچشیده‌اند.
قرایی اضافه کرد: جریان ادبی و هنری جامعه اسلامی سالیان بسیاری است که به افراد بی‌بضاعت سرنزده‌اند. سینما، نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان ما این افراد را ندیده‌اند و یا کم سرزده‌اند و ما در این زمینه بحران درد داریم.

فرهاد ملک مسئول نهضت مردمی وارثین نیز در این برنامه صحبت کرد و گفت: ما طرح توزیع و جمع آوری غذاهای اضافی هیهات مذهبی را آغاز کردیم که در این طرح با حرکت به سمت مناطق محروم جنوب شهر تهران و مردم شاغل در کوره های آجرپزی این غذاها را توزیع می کنیم.

وی افزود: این طرح و استقبال از آن تا جایی پیش رفت که در روز عاشورا و پس از گذشت تنها چند ماه از آغاز آن تعداد ارزاق به چند صد هزار غذا رسیده بود.

در پایان این گفت‌وگوی صمیمی و ساده، هدیه‌ای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به ‌ محمدهانی ایرانمنش مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی تقدیم شد تا یک روز به صورت خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار