این فعال سیاسی گفت: اقدامی که اخیرا در وزارت علوم اتفاق افتاد در حقیقت ادامه خط غلط قبلی در استفاده از عناصر منتسب به فتنه است.
کد خبر: ۸۷۰۱۴۷۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

محسن منصوری فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به صدور وزیر علوم برای حسن عابدی جعفری، از بازداشتی های فتنه 88، به فاصله چند روز پس از تذکر امام خامنه ای درباره فتنه 88 در دیدار رمضانی دولت با ایشان، اظهار داشت: افکار وزارت علوم تابعی از رفتار و هنجارهای حاکم بر دولت آقای روحانی است، متاسفانه در این 3 سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد شاهد آن هستیم که دولت نسبت به خط قرمزهای حاکم در نظام جمهوری اسلامی حساسیت لازم را ندارد؛ این اتفاق در وزارتخانه های مختلف و در معاونت های مختلف ریاست جمهوری و در دستگاه ها و نهادهای مختلف دولت هم مشاهده می شود. ساختار شکنی ها و هنجار شکنی ها، استفاد از عوامل موثر در جریان فتنه، حرکت در خلاف مسیر آرمان های انقلاب اسلامی بخشی از رفتارهای خارج از عرف و نامتعارف دولتمردان است.

منصوری با اشاره به عملکرد وزارت علوم، ادامه داد: متاسفانه در هنجارشکنی ها، بعضی از وزارت خانه ها پیشی گرفتند. به عنوان مثال، وزارت ارشاد و علوم و بعضا لایه های میانی وزارت آموزش و پرورش که خودشان متولی های اصلی فرهنگ و آموزش کشور هستند، توسط عواملی اداره می شوند که در جریان فتنه آزمون های ناموفقی را پس داده اند.

وی ادامه اداد: اقدامی که اخیرا در وزارت علوم اتفاق افتاد در حقیقت ادامه خط غلط قبلی در استفاده از عناصر منتسب به فتنه است. شاهد هستیم در نقطه ای که یکی از حساس ترین نقاط مدیریتی وزارت علوم است، از عنصری استفاده می شود که وابستگی و تعلق خاطرش به جریان های معلوم الحال سیاسی کاملا مشخص است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در جایی که متولی رسیدگی به تخلفات اداری است، از فردی استفاده می شود که خودش در حقیقت در برهه ای جزو متخلفین نسبت به نظام جمهوری اسلامی بود. این چه توجیه و رفتار عقلانی دارد؟ مسولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: ما در وزارت علوم باید برای تربیت فرزندان و دانشجویان این مرز و بوم پایه بگذاریم، حالا افرادی متولی اداره بعضی از مسندهای حاکم بر وزارت علوم می شوند که خودشان از حداقل صلاحیت های سیاسی و فرهنگی لازم برای این کار برخوردار نیستند؛ قطعا در اداره وزارت علوم از بهترین افراد، شایسته ترین و بااخلاق ترین افراد باید استفاد شود این انتصاب ها دهن کجی به ساختار سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات