خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد استان قم گفت: نخستین موتورسیکلت برقی کشور در استان قم موفق به اخذ مجوز استاندارد شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۴۱۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، منصور فرزانه عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور، شرکت نیرو موتور شیراز پس از طی مراحل مختلف، اعم از بازرسی و نمونه برداری کارشناسان استاندارد از خط تولید و انجام آزمون‌های استاندارد و کسب نتایج قبولی، موفق به اخذ گواهی تأیید نوع موتورسیکلت‌های برقی خود از اداره کل استاندارد استان قم شد.

وی گفت: 20 استاندارد مجزا برای آزمون موتورسیکلت‌های برقی وجود دارد که واحدهای تولیدی موظف‌اند برای اخذ گواهی تأیید نوع محصولات خود از این 20 آزمون به سلامت عبور کنند.

فرزانه یادآور شد: استانداردهای مربوط به موتورسیکلت بنزینی و برقی متفاوت است، تفاوت گواهی تأیید نوع موتور سیکلت برقی و بنزینی در انجام آزمون‌های باتری و توان برای موتورهای برقی است، ضمناً در موتورسیکلت‌های برقی آزمون‌های مصرف سوخت و مخزن سوخت به دلیل عدم کاربرد صورت نمی‌پذیرد.

مدیر کل استاندارد استان قم گفت: در حال حاضر برای موتورسیکلت‌های وارداتی 27 استاندارد و برای موتورسیکلت‌های تولید داخل 17 استاندارد اجباری تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: موتورسیکلت‌های برقی دارای مزیت عدم آلایندگی زیست محیطی و صوتی هستند و با توجه به محدودیت سرعت، دارای ضریب ایمنی بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های رایج مورد استفاده در سطح شهر برای راکبان و عابران پیاده هستند.

فرزانه همچنین اضافه کرد: نصب برچسب مشخصات بر روی موتورسیکلت‌ها اجباری بوده و همشهریان محترم می‌توانند در صورت مشاهده موارد فاقد برچسب یا مشکوک به استفاده از برچسب جعلی، نام محصول و آدرس فروشگاه را به شماره 10002531517 پیامک کنند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها