حمیدرضا
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام/
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام گفت: تکفیری ها به دنبال اسلام بلا مذهب هستند یعنی تقلید حرام است و خود را اهل حدیث می دانند.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۸۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام محمد رضا عباسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) در جمع کارکنان بیان کرد : واژه تکفیر در تاریخ اسلام مساوی با ناصبی گری بوده که ناصبی ها علم مخالفت با علی (ع) را برافراشتند و در برابر امیرالمومنین(ع) شمشیر کشیدند.

حجت الاسلام عباسی گفت: حتی کسانی که شیعه نیستند اعتقاد دارند اگر کسی، حتی با کنایه به امام علی(ع) حرفی بزند ناصبی است و در راس ناصبی معاویه است که در مقابل امام علی(ع) شورش کرد و جنگ جمل و صفین را راه انداخت.

وی افزود: تا اواخر قرن هفتم خبری از تکفیر نبود جز صدر اسلام، در شهر حران کسی بنام احمد بن عبد الحلیم بن تیمیه حرانی در خانواده حنبلی مذهب به دنیا آمد و کتابی به نام منهاج السنة النبویة نوشت که بسیاری از فضایل امام علی(ع) را انکار و به امام علی(ع) کنایه زد.

وی افزود: این روند تا قرن دوازدهم به دست شاگردانش ادامه داشت تا شیخ محمد ابن وهاب در عربستان بنیان گذار اندیشه ابن تیمیه شد و مدعی سلفی بودن می کنند و معتقدند خیر القرون به فرموده پیامبر (ص) سه قرن بعد از خودش بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام، بیان داشت: سلف یعنی کسانی که پیرو همان سه قرن اول هستند، جای سوال اینجاست آیا ابن تیمیه سلفی است؟ در زمان صحابه کسی که بر سر قبر پیغمبر اسلام(ص) رفت اعدام شد؟ آیا سراغ دارید که در صدر اسلام قبر کسی را تخریب کرده باشند؟ آیا در عصر صحابه کسانی که پیغمبر متوسل شده باشند و اعدام شده باشد؟

حجت الاسلام محمدرضا عباسی اظهار کرد: روایت شده است که در زمان بعد از پیامبر(ص) قحطی شد و به نزد عایشه همسر پیغمبر رفتند و از او سوال کردند چه باید کرد: او جواب داد که در کنار پنجره ای که آفتاب بر سر قبر پیغمبر می درخشد بروید و زیر پنجره دعا کنید و در نهایت بارندگی ها زیاد شد.

وی بیان داشت: سلفی ها در جایی می گویند که موحد "توحیدی" هستند و معتقدند در عبادت فقط به خدا متوسل می شوند ؛ مشکل اینجاست که سلفی ها توسل را با عبادت یکی گرفته اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام اذعان کرد: سلفی ها می گویند که ما ماموریت داریم اول با دشمنان نزدیک بجنگیم و دشمن نزدیک ما شیعه و ایران است که دار الکفر است.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: تکفیری ها به دنبال اسلام بلا مذهب هستند یعنی تقلید حرام است و خود را اهل حدیث می دانند و هرچه که از آیات قرآن بفهمند به آن عمل کنند و ظاهر قرآن مهم است.

وی گفت ؛ تصریح کرد: ابوبکر بغدادی که در راس داعش است یک تحصیل کرده دانشگاه بغداد است و فقیه نیست .

وی در آخر در رابطه با اسلام رحمانی که این روزها توسط عده ای مطرح می شود گفت : اسلام رحمانی با قرآن نمی خواند چون که با احکام کاری ندارد و اسلام را در اخلاق خلاصه می کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار