واکنش نماینده سابق مجلس به سانحه اتوبوس سربازان در گفتگو با «بسیج»:
ثروتی گفت: وزارت راه و شهرسازی در حادثه مرگبار سقوط اتوبوس جواب گو باشد که بودجه مجلس در خصوص مناطق بحرانی و پرخطر را صرف چه اموری کرده است.اگر این بودجه صرف مقاوم سازی راه ها شده بود این اتوبوس به داخل دره پرت نمی شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۲۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

موسی الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به سانحه سقوط اتوبوس سربازان وظیفه گفت: مقصر اصلی این حادثه وزارت راه و شهرسازی است که تخلف های بسیاری را مرتکب شده است.

وی با اشاره به تخلف های متعدد وزارت راه و شهرسازی در این حادثه دل خراش تصریح کرد: متأسفانه سن راننده اتوبوس نزدیک به 70 سال بوده است که این موضوع یکی از تخلف های آشکار وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: حداکثر سن مجاز راننده وسایط حمل و نقل عمومی که در قانون به آن اشاره شده، 60 سال است و برای حفظ جان مردم وزارت راه موظف است تا از رانندگانی که در پایانه های عمومی مجوز رانندگی دارند تست سلامت بگیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر موارد سهل انگاری دولت در سانحه جان باختن هم وطنان کشورمان عنوان کرد: قانون به صراحت به سن مفید رانندگی در جاده های عمومی اشاره می کند و یک راننده بیش از 20 سال نمی تواند سابقه رانندگی داشته باشد.

وی ضمن مقصر خواندن سازمان استاندارد در این سانحه دلخراش تصریح کرد: سازمان استاندارد نباید مجوز رانندگی با وسایط نقلیه فرسوده را بدهد.اگر یک خودرو از نظر سیستم های ترمز کنترل و استاندارد سازی شود از بروز چنین حوادثی جلوگیری خواهد شد.

ثروتی در ادامه با اشاره به آماده نبودن زیرساخت های جاده های کشور و بروز حوادث مرگبار رانندگی اظهار کرد: تخلف دیگر وزارت راه و شهرسازی عدم کنترل سالیانه راه ها و مسیرهای پر خطر است.اکنون یکی از پر خطرترین جاده های کشور در جنگل های گلستان وجود دارد و کنترل و استاندارد سازی این مسیرها وظیفه وزارت راه است.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در حادثه مرگبار سقوط اتوبوس جواب گو باشد که بودجه مجلس در خصوص مناطق بحرانی و پرخطر را صرف چه اموری کرده است.اگر این بودجه صرف مقاوم سازی راه ها شده بود این اتوبوس به داخل دره پرت نمی شد.

ثروتی عنوان کرد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی در سانحه سقوط اتوبوس سربازان تخلف های بیشماری مرتکب شده است که ازجمله آن می توان به سوارشدن مسافر قاچاق، سهل انگاری در ساعت حرکت اتوبوس، عوامل انسانی و آماده نبودن زیرساخت های جاده های کشور اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حادثه سقوط اتوبوس سربازان ضعف قانون داریم، دولت مقصر است که برای جان و زندگی شهروندان قانون به مجلس پیشنهاد نمی کند و اگر دولت بی خیال و بی مسئولیت است؛ باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کاری بکنند.

ارسال نظرات