معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست در گفتگو با«بسیج»:
محمد رستگاری گفت: مسئولان یعنی دولت، مجلس و قوه قضائیه باید با تصمیم گیری های درست و سیاست گذاری های کاربردی در این خصوص به کاهش و رفع هرچه سریعتر آلودگی هوای تهران کمک کنند.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۰۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص دلایل آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: بحث آلودگی هوای تهران بحث یکی دو روزه نیست، اگر کیفیت هوای تهران را با سال های گذشته مقایسه کنیم می بینیم که کیفیت هوای تهران در بسیاری از پارامترهای گازی شکل همچون مونواکسید کربن بهتر شده است.

وی افزود: آنچه که در حال حاضر در رابطه با آلودگی هوای تهران اهمیت دارد وجود ذرات معلق است که از سال 89 اقداماتی در راستای کاهش آن انجام شد، از سال 90 به بعد که اندازه گیری ها کامل شد آمار این ذرات معلق موجود است؛ مثلاً در سال 91و 92، 40 درصد ، سال 93، 32 درصد و در سال 94، 30 درصد از کل سال هوای تهران آلوده بوده است و این آمار ها نشان می دهد کیفیت هوا به سمت بهبودی رفته است؛ البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله طولانی داریم.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوا در تهران بیان داشت: راهکار های پیشگیری از آلودگی هوای تهران با توجه به منابع آلاینده متفاوت است؛ آلاینده ها به دو دسته ساکن و متحرک تقسیم می شوند که البته اصل آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک بوده و مهم ترین راهکار درخصوص همین منابع است.

رستگاری ادامه داد: میزان آلودگی که خودروهای در حال تردد آلودگی هوای تهران ایجاد می کنند به مراتب بیشتر از خودروهای نو است.

وی گفت: مسئولان یعنی دولت، مجلس و قوه قضائیه باید با تصمیم گیری های درست و سیاست گذاری های کاربردی در این خصوص به کاهش و رفع آلودگی هوای تهران کمک کنند، البته مردم هم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه معیوب در این زمینه نقش اساسی دارند چراکه آلودگی هوا یک مسئله ملی بوده و همه باید کمک کنند.

ارسال نظرات