به بهانه تهدید بحرین به لغو تابعیت رهبر شیعیان انجام شد

صدور بیانیه گردان الی بیت المقدس خارگ

گردان الی بیت المقدس جزیره خارگ درخصوص انقلاب اسلامی بحرین و مسائل اخیر اکثریت شیعی این کشور بیانیه ای صادر کرد .
کد خبر: ۸۷۰۱۲۹۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از  خارگ متن بیانیه گردان الی بیت المقدس این جزیره به شرح ذیل است:

(( وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلُ کَانَ زَهُوقًا )) اسراء آيه 81

دير زماني است روح بلند ملت هاي آزاده دنيا حکومت اجباري و موروثي عده اي انگشت شمار و سوار شدن آنان بر گرده خود را بر نمي تابند و صبر تاريخي ملت هاي مظلوم تحت ستم به نهايت رسيده و به انحای مختلف جهت احقاق حقوق مسلم خود اقدام نموده اند .

بحرين سرزمين مرواريد و پاره اي جدا شده از سرزمين مادري در گذشته اي نه چندان دور، پنچ سالي است که شاهد خروش مسالمت آميز اکثريت شيعه براي رسيدن به حقوق پايمال شده خود است، جمعيت الوفاق، سازمان يافته ترين تشکل مردمي با روشنگري و برپايي تظاهرات بدون خشونت، جلو دار اين حرکت هاي آزادي خواهانه است .

برخورداري از حق زندگي شرافتمندانه، آزادي بيان و رفع تبعيض هاي فرقه ای- مذهبي و حق مشارکت در سرنوشت سياسي، اقتصادي و فرهنگي مملکت خود و تعيين هئيت حاکمانه از طريق انتخابات آزاد، بخشي از مطالبات به حق شيعيان مظلوم بحرين است، ساکنيني که بيش از 70 درصد جمعيت کشور را تشکيل مي دهند ولي سالهاست تحت حکومت ارثي و جبار آل خليفه حقوقشان پايمال مي شود .

تاکنون پاسخ حکومت در برابر اين مطالبه قانوني اکثريت، اما برخورد نظامي، زندان، تبعيد، تهديد به اخراج و لغو تابعيت، محروميت از حقوق شهروندي و ساير تصمیمات قرون وسطایی بوده است و در اين مسير از ظرفيت نظامي کشور هاي مشابه همجوار خود استفاده نموده، از جمله سربازان سعودي با تجهيزات گوناگون چند سالي است، دوشادوش نظاميان بحرينی، دولت اين کشور را در سرکوب قيام مردمي ياري مي رسانند .

هم داستاني صهيونيسم بين الملل، استکبار جهاني و ارتجاع عربي در سرکوب ملت بحرين از طريق ايجاد اختناق و برخورد نظامي، متاسفانه سکوت همراه با تائيد مجامع جهاني به اصطلاح مدافع حقوق بشر و در راس آن سازمان ملل متحد را به همراه داشته است .

انسان با مرور تاريخ پنچ ساله انقلاب بحرين، سوألاتي ساده ولي در دنياي واقع، بي پاسخ، برايش مطرح مي شود: اين همه غوغا براي حفظ کرامت انسانها و برخورداري آنها از آزادي و حق تعيين سرنوشت از سوي داعيه داران دموکراسي کجا بايد خود را نشان دهد؟ برابر قوانین پذیرفته شده کنونی جهانی آیا حضور سربازان يک کشور بيگانه در کشوري، آن هم جهت سرکوب قيام مردمي، زشت ترين و غير قانوني ترين کار نیست؟ مگر نه اينکه حکومت اقليت بر اکثريت بدترين شکل نظام سياسي بوده و حاکمان بايد از طريق انتخاب آزادانه مردم تعیین شوند؟ و...

دولت هاي موروثي و غير مردمي منطقه حتي طاقت شنيدن يک حرف مخالف را ندارند، با تماميت خواهي خود را محور همه امور کشور مي پندارند و اگر مخالفان در دفاع از حقوق خود مقاومت کردند با پرونده سازي و اقامه دلايل واقعأ شرم آور و خنده دار، حتي مجازات اعدام را برايشان در نظر مي گيرند که نمونه اخیر آن شيخ نمر باقر النمر و همراهان وي در عربستان سعودي است .

راستي ملت مظلوم يمن و کودکان بيگناه آن سرزمين به چه جرمي طعمه بمبارانهاي ظالمانه عربستان و ساير کشور هاي عربي هم پيمان مي شوند، مردم آواره و ستمديده سوريه که زندگي خود را در جنگ و اشغال مهمانان ناخوانده و جگر خواران تکفيري از دست داده اند، تاوان چه چيزي را مي دهند، ملت عراق که قرباني اشغالگري و اقدامات تروريستي انسان شکل هاي داعشي مورد حمايت سعودي هستند گناهشان چيست؟

به حافظه تاریخی خود رجوع کنید، آیا سراغ داريد جايي که خادمين حرمين شريفين، بر عليه صهيونيستهاي اشغالگر خاک مسلمانان و قبله اول مسلمين، موضعي گرفته باشند و به مسلمانان خدمتي کرده باشند که اگر در جايي از بلاد اسلامي هم، مسجدي يا مدرسه ای ديني مي سازند و مثلا به ترويج قرآن کمک مي کنند، در واقع، به نیت پلید تبليغ و گشترش فرقه ضاله و تفرقه آفرین وهابيت است .

اخيرآً شاهد هشدار دولت بحرين در خصوص اخراج و لغو تابعيت رهبر شيعيان بحرين، آيت ا.. عيسي قاسم بوديم که اين هم از جنس برخورد سعوديها با آيت ا.. نمر مي باشد، امری که هشدار مالک اشتر سپاه اسلام، سردار قاسم سليماني به حکام بحرين را درپی داشت که اقدامی بسيار بجا و برازنده بود .

ما بسيجيان گردان الي بيت المقدس جزيره خارگ ضمن تاکيد بر لزوم اتحاد مسلمين حول محورهاي مشترک و حمايت قاطع از جريان مقاومت و دولت هاي قانوني سوريه و عراق و مبارزه با اشغالگري صهيونيست ها و آزادي فلسطين و قبله اول مسلمانان، همچنين بر چيده شدن بساط ترورست ها اجاره اي سعودي آمريکايي، دفاع از حقوق ملت ها ي مظلوم در برابر حکومت هاي غير مردمي خصوصا مردم شعيه بحرين را و جهه همت خود قرار داده و از مجامع جهاني مدافع حقوق بشر و سازمان ملل متحد درخواست مي کنيم به وظايف ذاتي خود در قبال احقاق حقوق ملت هاي تحت ستم از جمله مردم مظلوم بحرين در برابر حکومت هاي غير دموکراتيک، عمل نمايند .


ارسال نظرات
آخرین اخبار