خبرهای داغ:
رصاف گفت: حذف تابعيت شيخ عيسی قاسم باعث شد كه همه مردم دنيا به خصوص مسلمانان به مظلوميت شيعيان بحرين پی برند و بايكوت خبری مظلوميت شيعيان بحرين در رسانه‌ها شكسته شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۲۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمين امين رصاف، رئيس نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به وقايع اخير كشور بحرين و سلب تابعيت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم از رهبران شيعيان اين كشور گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند آيت‌الله شيخ عيسي قاسم به مانند ستاره‌اي در آسمان شيعه است و اين شخصيت كرراً مورد توهين و تحقير وهابيت قرار گرفته است و متأسفانه در اقدام اخيرشان يعني از بين بردن تابعيت آيت‌الله شيخ عيسي موجي از خشم و نفرت را نسبت به دولت بحرين و خاص آل خليفه را در بين شيعيان ايجاد كرده است .

مظلوميت شيعيان بحرين ريشه در دلارهاي عربستان دارد

وي با بيان اينكه به طور كلي شيعيان بحرين از يك مظلوميت خاصي برخوردار بوده‌اند، افزود: اين مظلوميت ريشه در دلارهاي تزريق شده عربستان به آل خليفه دارد تا بدين طريق فرياد مردم مظلوم بحرين در فضاي رسانه‌ها خاموش شود.

رصاف اظهار كرد: آل سعود همواره تلاش كرده است كه فرياد مردم بحرين به گوش ملت‌هاي مسلمان نرسد اما اين اقدام اخير آن‌ها در حذف تابعيت شيخ عيسي قاسم باعث شد كه همه مردم دنيا به خصوص مسلمانان به مظلوميت شيعيان بحرين پي برند و بايكوت خبري مظلوميت شيعيان بحرين در رسانه‌ها شكسته شود و همه به اين مسئله بپردازند.

آل خليفه قطعاً دچار مشكلات جدي خواهد شد

وي ادامه داد: اين مسئله هم اكنون تبديل به يك خشم بسيار فعال شده است كه چنانچه دولت بحرين بي‌تدبيري خود را ادامه دهد و اين حذف تابعيت را از بين نبرد قطعاً مشكلات فراواني را براي خود ايجاد خواهد كرد و خصوصاً آل خليفه به شدت دچار مشكل جدي خواهد شد.

سخنگوي جامعه اساتيد حوزه‌هاي علميه فارس به اقدامات شيخ عيسي قاسم در بحرين اشاره كرد و گفت: آيت‌الله شيخ عيسي قاسم به دستور شهيد صدر براي خدمت به مردم بحرين و عملاً رهبري آن‌ها اقدامات جدي انجام داد و در قم در محضر درس بسياري از بزرگان به مرحله اجتهاد نائل شد و عملاً نقش يك رهبر بسيار فعال را براي شيعيان بحرين داشته‌اند و اميدواريم كه اين انسان شايسته بتواند به فعاليت خود ادامه دهد و دولت بحرين با اين اقدامات، مشكلاتي را براي خود ايجاد نكند.

وي بر لزوم اتحاد مسلمانان شيعه و سني در كشورهاي اسلامي تأكيد كرد و گفت: طبيعي است كه در يك كشور مسلمان بايد بين شيعه و سني در بهره‌مندي از حقوق شهروندي تفاوتي وجود نداشته باشد اما اين اقداماتي كه دولت بحرين انجام داده و همواره شيعيان را مورد ظلم و ستم فراوان قرار داده، كاملاً آن‌ها را از حقوق مسلم خودشان محروم ساخته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها