رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ دینی، گفت: اطلاع رسانی دینی راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۰۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمسار، حجت‌الاسلام سید علی اصغر تقوی در دیدار با هیئات مذهبی و روحانیان به مناسبت روز تبلیغ، اطلاع‌رسانی دینی و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور امام جمعه و مسئولان گرمسار، بیان داشت: این نهاد به‌عنوان نوک پیکان اندیشه دینی هر زمان که هجمه ای به سمت مردم صورت بگیرد با رسالت خویش آنها را شناسایی کرده و راه مقابله آن را ارائه می دهد.

وی افزود: تحقیق و بررسی در خصوص شناخت دقیق ادیان مختلف به ویژه مکاتب جعلی و استعماری و مقابله علمی، فکری و ریشه ای با آنها و نیز ارتقاء سطح آگاهی و بینش دینی مردم برای مواجهه استدلالی و منطقی با چنین پدیده های ضد اسلامی از وظایف سازمانی است که برخاسته از متن انقلاب اسلامی محسوب می شود و با حدود ۴۳۰ دفتر در سطح کشور به‌عنوان جبهه مدنی انقلاب در راستای انجام منویات مقام معظم رهبری می کوشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گرمسار به ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: شناخت، تبیین و تامین نیازهای تبلیغی آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان و ارائه خدمات متنوع و مطلوب در حوزه های فرهنگی اجتماعی تبلیغی برای تعمیق معرفت، بصیرت دینی و گسترش حقایق اسلام و معارف قرآن و اهل بیت (ع) و تحکیم و همچنین تقویت مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی مقابله با تحجر، خرافه گرایی و اندیشه های انحرافی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

تقوی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی می کوشد تا با فرهنگ های مهاجم از طریق بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کشور با تاکید بر تکریم، حفظ و ارتقاء جایگاه و منزلت مساجد، اماکن مذهبی، تشکل های دینی و منادیان و حاملان فرهنگ غنی اسلامی مقابله کند.

وی درباره فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: از مهمترین اقدامات سازمان می توان به فعالیت های بخش حمایت، ترویج و ترغیب قرآن آموزی طرح تربیت کادر متخصص قرآنی، ساماندهی، آموزش و تربیت حافظان، ارتقاء سواد قرآنی معلمان و مربیان قرآن کریم، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی، هدایت و حمایت از محافل و فعالیت های قرآنی، تاسیس خانه های قرآن شهری و روستایی و برگزاری حلقه های آموزشی تفسیر موضوعی قرآن کریم اشاره کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار درباره سایر فعالیت های این نهاد انقلابی نیز گفت: در بخش حمایت و هدایت تشکل های دینی نیز این نهاد انقلابی، ساماندهی حمایت و هدایت هیئت های مذهبی و مداحان، هدایت و حمایت از فعالیت های فرهنگی، تشکیل و حمایت از کانون های فرهنگی و تبلیغی و حمایت از کتابخانه های حوزه دین و تغذیه فکری ائمه جمعه و جماعات را در دستور کار دارد.

تقوی درباره ساماندهی و حمایت از آموزش های اقشار تاثیر گذار نیز توضیح داد: حمایت نرم افزاری از ائمه جماعات مساجد و دستگاه های دولتی، برگزاری گفتمان های دانش آموزی، دانشگاهی و حوزوی در زمره فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی است که در مجموعه اداره این سازمان در گرمسار طی سال گذشته بیش از ۸۰ مورد برنامه ویژه اقشار تاثیرگذار انجام شده است.

وی افزود: همچنین دوره های آموزشی جریان شناسی نحله های انحرافی و پیشگیری اولیه از اعتیاد با هدف ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار در تشریح فعالیت های سال۹۴ این اداره و با بیان اینکه ۱۰نشست ویژه مقابله اعتیاد با حضور ۳۰۰نفر در گرمسار برگزار شده است، گفت: جامعه هدف این برنامه ها بسیار متنوع بوده که از جمله آنها مبلغان و مداحان برادر و خواهر، ائمه جماعات مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی، دانش آموزان، دانشجویان، اقشار تأثیرگذار، عموم نمازگزاران مساجد و آحاد مردم شهرستان را می توان نام برد.

تقوی با اشاره به برگزاری ۴۰گفتمان های دینی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در سال گذشته، بیان داشت: این گفتمان ها ویژه دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان اعم از مساجد، مدارس، حسینیه ها، مراکز فرهنگی برگزار شده اند.

وی افزود: اهدای ۴۰جلد کتاب مرتبط با آسیب های اجتماعی، توزیع ۱۰۰لوح فشرده آفت افیون یا نگاه علم و دین به مواد مخدر و اعتیاد ویژه ائمه جماعات، مداحان، شاعران آئینی و مسئولان هیئات مذهبی در مساجد از دیگر فعالیت های این اداره است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها