خبرهای داغ:
مدیرکل بازرسی استان فارس با اشاره به اینکه فیش‌های حقوقی برخی دستگاه‌ها تا مسئولان رده دوم و سوم نیز رصد می‌شود گفت: تاکنون ۷۰ درصد اطلاعات جمع‌آوری شده اما در برخی از دستگاه‌ها وضیعت فیش حقوقی تمامی کارکنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۸۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کاظم اکرمی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاه‌های دولتی است اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال گذشته تا ابتدای تیرماه امسال مجموعه بازرسی استان فارس تعداد 401 بازرسی از ادارات و دستگاه‌های مختلف استان انجام داده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 37 بازرسی برنامه‌ای و 363 بازرسی موردی که بر حسب اعلام شکایت مردم انجام می‌شود و یک بازرسی فوق‌العاده برحسب دستور مقامات استان صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان فارس با بیان اینکه خروجی این بازرسی‌ها 324 گزارش بوده است تصریح کرد: 145 مورد گزارش اصلی، 35 مورد گزارش هشداری، 77 مورد گزارش اثربخشی، 23 مورد گزارش کیفری، 44 مورد گزارش تخلفاتی انجام شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه تمامی این بازرسی‌ها و ارائه گزارش‌ها منجر به معرفی 180 نفر به مراجع قضایی و هیئت‌های تخلفاتی شده است خاطرنشان کرد: 31 نفر که مرتکب جرم شدند به مراجع قضایی و 149 نفر به هیئت‌های تخلفات اداری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در اجرای این بازرسی‌ها 136 میلیارد ریال به دستگاه‌های دولتی بازگشته است عنوان کرد: نزدیک به 4 میلیارد یال نیز به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل بازرسی استان فارس با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 3 هزار و 163 مناقصه و مزایده در سطح استان برگزار شده است بیان کرد: نظارت بر این موارد سبب شد 160 مورد با ارزش ریالی بیش از 49 میلیارد تومان باطل شود.

کاظمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز 8 بازرسی برنامه‌ای و 34 بازرسی موردی مهم انجام شده است گفت: نتیجه این بازرسی‌ها 4 گزارش اصلی بوده که از این تعداد 2 مورد کیفری و دو مورد تخلف بوده است.

وی درباره فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد در راستای فیش‌های حقوقی نجومی عنوان کرد: فیش‌های حقوقی پرداخت‌ها به کارکنان دولت همواره و به صورت تصادفی رصد می‌شد اما از یک ماه گذشته با دقت و حساسیت بیشتری این اقدام صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی استان فارس با اشاره به اینکه فیش‌های حقوقی برخی دستگاه‌ها تا مسئولان رده دوم و سوم نیز رصد می‌شود اظهار داشت: تاکنون 70 درصد اطلاعات جمع‌آوری شده اما در برخی از دستگاه‌ها وضیعت فیش حقوقی تمامی کارکنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا یک هفته آینده نتایج به رئیس دادگستری استان اعلام می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تا امروز پرداخت غیرمتعارفی در سطح مشاهده نشده اما برخی از آنها ممکن است غیرقانونی باشد و بررسی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها