خودکفایی در درمان قلب و عروق؛

تعویض دریچه آئورت بدون عمل جراحی قلب برای اولین بار دراستان بوشهر

عمل تعویض دریچه آئورت قلب به روش غیرتهاجمی و با موفقیت کامل صورت گرفت و با انجام این عمل گامی دیگر به‌سوی خودکفایی نیازهای درمانی در حوزه قلب و عروق استان بوشهر برداشته‌شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۸۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر محمدرضا پور بهی متخصص قلب و فوق تخصص اینترونشنال در باره این عمل جراحی گفت: رویکرد جدیدی برای درمان قلب در هنگام بروز تنگی و گرفتگی شدید دریچه آئورت به وجود آمده است که تنها برای بیماران مسن و دارای احتمال خطر بالا بکار می‌رود.

وی بیان داشت: این عمل بر روی بیماری ۶۷ ساله‌ صورت گرفت که دارای سابقه عمل جراحی قلب باز بود و با توجه به نظر فوق تخصص جراح قلب، احتمال خطر بالا برای درمان وی تشخیص داده شده بود.

پوربهی گفت: این روش درمانی که از چندین سال قبل در دنیا برای بیماران با مشکلات زمینه‌ای و یا سابقه عمل جراحی قلب رواج پیداکرده است تنها در چند استان بزرگ کشور به‌صورت معدودی صورت گرفته بود که باهمت کادر درمانی بیمارستان قلب و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای نخستین بار در استان شاهد انجام این عمل دشوار بودیم.

وی با برشمردن امکانات پیشرفته و حضور گروه حرفه‌ای در بیمارستان قلب استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعتمادی که هم استانی‌هایمان به اقدامات درمانی بیمارستان قلب پیداکرده‌اند، نیاز سفرهای درمانی به استان‌های دیگر برای همیشه برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، عمل تعویض دریچه آئورت بدون جراحی قلب و از راه شریان آئورت توسط دکتر محمدرضا پور بهی متخصص و فوق تخصص اینترونشنال قلب، دکتر عبدالرسول انوری فوق تخصص بیهوشی قلب، دکتر میکائیل رضایی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر عبدالطیف امینی متخصص و فوق تخصص اینترونشنال قلب و پرسنل مجرب بخش آنژیوگرافی و اتاق عمل بیمارستان قلب بوشهر برای نخستین بار در استان صورت گرفت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار