خبرهای داغ:
جامعه شهروندی آمریکا یک جامعه «متزلزل» است، در جامعه آمریکا حقوق زیادی نقض می‌شوند و همواره قومیت‌ها و اقشار مختلف تحت فشارهای متفاوتی هستند، فشارهایی نظیر تبعیض قضایی، تبعیضات سیاسی و دستگیری، بازداشت و زندانی شدن مهاجرین از این موارد هستند.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۳۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، گزارش‌های سالیانه دیده‌بان حقوق بشار نشان می‌دهد که جامعه شهروندی آمریکا یک جامعه «متزلزل» است، در جامعه آمریکا حقوق زیادی نقض می‌شوند و همواره قومیت‌ها و اقشار مختلف تحت فشارهای متفاوتی هستند، فشارهایی نظیر تبعیض قضایی، تبعیضات سیاسی و دستگیری، بازداشت و زندانی شدن مهاجرین از این موارد هستند.

منتشر نشود///ویژه حقوق بشر امریکایی////حقوق بشر در آمریکا

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشات خود مکرراً ذکر کرده است که سو‌ءاستفاده‌ها و تبعیضات دولت آمریکا اغلب بر اقلیت‌های رنگی و نژادی، مهاجرین، کودکان، طبقه فقیر و فرودست تاثیرات بسیار منفی و جبران ناپذیری می‌گذارد. مقوله‌های زیادی در گزارش‌های دیده‌بان حقوق بشر به عنوان حقوقی که در جامعه آمریکا نقض می‌شوند ذکر می‌شوند، اما از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شلوغی بیش از حد زندان‌ها

گزارش سال 2016 دیده‌بان حقوق بشر نشانگر اعداد و ارقامی هستند که سبب تعجب و شگفتی خواننده می‌شوند. در حال حاضر در خاک آمریکا 2.37 میلیون نفر زندانی هستند، و این رقم کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور می‌باشد، اما بالاترین تعداد زندانی در میان تمامی کشورهای دنیا است.

منتشر نشود///ویژه حقوق بشر امریکایی////حقوق بشر در آمریکا

گزارش دیده‌بان حقوق بشر شلوغی بیش از حد زندان‌های آمریکا را به شکل و ساختار ساختمان‌های این زندان‌ها نسبت می‌دهد. این گزارش اشاره دارد که در ساختمان‌های کوچک تعداد زیادی از زندانیان جای داده شده‌اند، همین امر شرایط وخیمی را از نظر بهداشتی، غذایی، امنیتی و سلامت برای زندانیان پدید آورده است.

2. نابرابری نژادی

در حالی که آمریکاییان آفریقایی تبار بیش از 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، آنها از بسیاری از امتیازات سفیدپوستان آمریکا محروم هستند و نسبت به تبعیض‌ها حتی نمی‌توانند اعتراض کنند، چرا که هر روز به تعداد معترضین سیاه پوستی که به ضرب گلوله پلیس آمریکا کشته می‌شوند افزوده می‌شود.

منتشر نشود///ویژه حقوق بشر امریکایی////حقوق بشر در آمریکا

 همچنین آنها به جرم استفاده و خرید و فروش مواد مخدر، 2 برابر سفیدپوستان دستگیر و زندانی می‌شوند. تعداد زندانیان سیاه پوست در زندان‌های آمریکا بسیار زیاد شده است و اکثر آنها مردان جوان و پسران هستند.

3. مجازات و حکم اعدام

بنا به گزارش سال 2014 و سال 2015 دیده‌بان حقوق بشر، اگرچه تعداد اعدامیان آمریکا در مقایسه با برخی از کشورها مثل چین کمتر است، اما اعدام‌ها به شکلی بیرحمانه و فجیع، مانند تزریق مواد کشنده، اتصال برق و موارد بیرحمانه‌تر انجام می‌شوند.

منتشر نشود///ویژه حقوق بشر امریکایی////حقوق بشر در آمریکا


4. سلول انفرادی

گزارش دیده‌بان حقوق بشر تخمین زده است که 100000 زندانی در آمریکا در زندان‌های انفرادی و تحت شرایط سخت قرار دارند، برخی از زندانیان برای مدت طولانی در زندان انفرادی و تحت شرایط بسیار سختی نگهداری می‌شوند، اغلب این افراد مجرمین امنیتی هستند که توسط سرویس‌های وحشتناک اطلاعاتی آمریکا شناسایی و دستگیر شده‌اند.

منتشر نشود///ویژه حقوق بشر امریکایی////حقوق بشر در آمریکا

با بررسی گزارش‌های سالیانه دیده‌بان حقوق بشر به این نتیجه می‌رسیم که طبقات اجتماعی پایین‌تر در محافل قضایی و حقوقی آمریکا نیز بسیار آسیب‌پذیر هستند، و در دادگاه‌هایی که برای آنها برگزار می‌شود، به شدت تحت تاثیر بی‌عدالتی و تبعیض قرار می‌گیرند.

گزارش سال 2016 دیده‌بان حقوق بشر یک نمونه از بی‌عدالتی‌ها را خلیف برودر، جوان 22 ساله آمریکایی ذکر می‌کند. او برای مدت سه سال از 16 تا 19 سالگی در زندان انفرادی حبس بوده است، چرا که برای آزادی او وثیقه 3000 دلاری تعیین شده بود و او قادر به پرداخت این هزینه نبوده است. او که به آزادی امیدی نداشته است در زندان خودکشی می‌کند تا از شرایط بدی که در آن گرفتار بوده است آزاد شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها