استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت پذیری بارزترین خصوصیات مولای متقیان علی(ع) بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولایت‌پذیری بارزترین خصوصیات مولای متقیان علی(ع) بود که در عین عالم بودن در مقام تبعیت از امر پروردگار خویش، هیچ‌گاه از دستور نبی مکرم اسلام(ص) که بر ایشان مقدم بودند، تخطی نکرد.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۹۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، صبح امروز مراسم سخنرانی، مداحی و روضه خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های پر برکت قدر در سپاه روح‌الله با حضور پاسداران و سربازان وظیفه با سخنرانی حجت‌لاسلام عبدالهی برگزار گردید.

حجت‌الاسلام عبدالهی در این مراسم با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت علی(ع) اظهار داشت: تمامی فضایل اخلاقی امیرالمومنین علی(ع) ناشی از تقوای الهی است و عبادت ایشان عبادت عقلانی توام با بصیرت بود.

وی افزود: حضرت علی (ع) از نظر معنوی و عبادی پس از پیامبر اسلام(ص) شخصیتی بی‌نظیر هستند چراکه بنا به فرموده پیامبر(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع)، عبادت باید عقلانی باشد و به عملی عبادت گفته می‌شود که جوهره وجود انسان را بیدار کند و توام با بصیرت باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عبادات شبانه حضرت علی(ع) گفت: در روایات اهل سنت و تشیع به کرات برپایی هزار رکعت نماز در شبانه روز توسط ایشان ذکر شده که خود نشان از زهد و بندگی سراسر اخلاص آن حضرت دارد.

وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) از عبادت علی(ع) به عنوان عبادتی عقلانی یاد می‌کند چرا که بینش و اطلاع امیرالمومنین (ع) نسبت به هر دو جهان آنقدر بالاست که اگر پرده از عالم غیب برداشته شود بینش بیشتری به دانایی علی(ع) اضافه نخواهد شد و گواه این مطلب سخنان امیرالمومنینی(ع) در نهج‌البلاغه است که بیش از یک‌هزار و 400 سال مورد بهره‌برداری مردمام و رهبران مذاهب مختلف قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عبدالهی تصریح کرد: سخنان درج شده امام علی(ع) در نهج البلاغه به عنوان دقیق‌ترین و ظریف‌ترین مطالب توحیدی است و سیره و منش آن حضرت و فضائل اخلاقی فردی و اجتماعی ایشان می‌تواند هدایتگر آحاد جامعه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بارزترین ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی حضرت علی(ع) گفت: ولایت پذیری بارزترین خصوصیات مولای متقیان علی(ع) بود که در عین عالم بودن در مقام تبعیت از امر پروردگار خویش، هیچ گاه از دستور نبی مکرم اسلام(ص) که بر ایشان مقدم بودند، تخطی نکرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای افرادی که خود را شیعه امام علی(ع) می‌دانند، کسب شناخت و معرفت نسبت به شخصیت و سیره عملی و نظری این امام همام(ع) یک فریضه مهم است و نباید در اجرای آن تعلل و سستی کرد.

در پایان این مراسم برادر پاسدار سیدموسوی به مداحی پرداخت و حاضرین را به فیض اکمل رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار