گرایش به تجملات و مصرف گرایی از جمله عادات رو به رشد در زندگی شده است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ درست الگوی مصرف را در جامعه ترویج کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۷۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: مسئول بسیج مساجد ومحلات ناحیه مقاومت  ثارا...درجمع فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت شهرکرمان که برای ضیافت افطاردعوت شده بودند گفت: موضوع «اقتصاد» در حال حاضر مهم‌ترین مسأله در کشور بوده است و مقام معظم رهبری تاکید زیادی در این زمینه دارند واصلاح الگوی مصرف هم یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است .

اصلاح الگوی مصرف یکی از ابعاد اقتصاد است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در مصرف مان خط اسلامی را رعایت نکنیم، هر چقدر تولید داشته باشیم، قطعا موفق نخواهیم بود.

اصلاح الگوی مصرف را باید قبل از هرچیز از خانه شروع کنیم و مبارزه با اسراف را سرلوحه کار خود قرار دهیم و متأسفانه بسیاری ازمردم در رقابت تنگاتنگ تجمل گرایی به تب خرید کالاهایی که صرفا به عنوان دکوراسیون منزل طرح می‌شود گرفتار شده‌اند که متضاد اقتصاد مقاومتی است.

گرایش به تجملات و مصرف گرایی از جمله عادات رو به رشد در زندگی شده است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ الگوی مصرف را در جامعه ترویج کنیم.

بنابراین بهترین و موثرترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلاح الگوی مصرف است که باید فرهنگ مصرف بهینه در تمامی زمینه ها در جامعه نهادینه شود.

در نتیجه ،سهم بزرگ مردم در تحقق شعار سال اصلاح الگوی مصرف است که باید میزان و الگوی مصرف اصلاح شودو باید مدیریت مصرف را باور کنیم و با دوری از تجمل گرایی و اسراف در این زمینه می توانیم اقدامی عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.

انتهای پیام /ت

ارسال نظرات