خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه هنر دفاع مقدس در جامعه مهجور مانده است از هنرمندان تئاتر استان فارس درخواست کرد با نمایش و تئاتر فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کنند.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۷۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
سردار خداداد ابراهیمی ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی تئاتر دفاع مقدس استان فارس که با حضور هنرمندان این رشته برگزار شد اظهار داشت: استان فارس سابقه‌ای درخشان در دفاع مقدس دارد و بیشترین اعزام‌ها از این استان صورت گرفته است اما در نمایش این افتخارات کم‌کاری شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از هنرها از جمله هنر تئاتر قابلیت این را دارد که یک تابلویی از جنگ را ترسیم کند گفت: تمام وجوه دوران دفاع مقدس حتی خداحافظی یک رزمنده با مادرش می‌تواند دست‌مایه‌ای برای به تصویر کشیدن دوران دفاع مقدس باشد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید با هنر خود روحیه شهادت‌طلبی را حفظ کنند افزود: تا زمانی که روحیه شهادت‌طلبی در جامعه زنده و جاری است هیچ کشوری به خود اجازه تجاوز نظامی را نمی‌دهد. 

امیر صادقی رئیس انجمن نمایش استان فارس در این نشست با گلایه از کم‌مهری مسئولان نسبت به هنرمندان از این حرکت بنیاد حفظ آثار تشکر کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های پراکنده و جزیره‌ای سبب شده که آن گونه که باید از ظرفیت تئاتر استفاده نشود.

وی افزود: هنرمند برای فعالیت در زمینه‌هایی چون دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی و تشکیل کارگروه تخصصی است و ادارات مختلف باید با هماهنگی مسیر فعالیت هنرمند را هموار کنند.

احمد مومنی مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان فارس در این نشست ضمن تاکید بر بی‌مهری نسبت به هنرمندان گفت: هنر از عرصه سیاست عقب مانده است و آیا در حال حاضر که موشک‌های دوربرد می‌سازیم به هنر دور برد هم توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات در عرصه تئاتر طرح نمایشنامه است، افزود: باید به سمت تولید متن رفت و به همین دلیل در جشنواره سراسری تئاتر بسیج به این مقوله به صورت ویژه توجه شده است.

مهدی انصاری در این نشست با اشاره به کمبود اعتبارات در این زمینه گفت: علاقه‌مندان و هنرمندان عرصه نمایش‌نامه نویسی می‌توانند آثار خود را با موضوع دفاع مقدس به بنیاد حفظ آثار ارسال کنند که این آثار پس از بررسی در کارگروه تخصصی در قالب کتاب چاپ می‌شود.

معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: 5 تا 10 اثر از مجموع آثار ارسالی برای چاپ در کتاب انتخاب می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها