نماینده سابق مجلس گفت: نهاد ها و مراکزی که در نظام جمهوری اسلامی دارای قدرت هستند نباید سلیقه ای عمل کنند و نباید چیزی را که به نفع دسته یا گروه یا حزب خاصی است را مصوبه کنند.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۴۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی محرمانه بودن فهرست دارایی های افراد و اسناد و اطلاعات مربوط به آنها، اظهار داشت: مصوبه هر مجموعه ای نمی تواند مغایر با قانون باشد.

وی ادامه داد: در قانون آمده است که بیشترین مقدار حقوق نباید از هفت برابر کف حقوق، بالاتر باشد؛ وقتی که چنین قانونی وجود دارد یعنی اینکه هر چیزی که غیر از این است باید شفاف باشد.

آلیا خاطرنشان کرد: نهادها و مراکزی که در نظام جمهوری اسلامی دارای قدرت هستند نباید سلیقه ای عمل کنند و نباید چیزی را که به نفع دسته یا گروه یا حزب خاصی است را مصوبه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره محرمانه بودن دارایی افراد، به هیچ وجه وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: جایگاه مجمع تشخیص مصلحت، جایگاه قانونگذاری نیست و طبق قانون اساسی، قوانین در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد و بعد از آن به تایید شورای نگهبان می رسد.
ارسال نظرات