خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: بررسی میزان دریافتی مدیران استانی وظیفه سازمان بازرسی بوده اما بر اساس پیگیری‌های انجام شده گزارشی از حقوق‌های ده‌ها میلیونی در قم وجود ندارد زیرا در شهرستان‌ها نمی‌توان این حقوق‌ها را پرداخت کرد.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۴۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مصطفی برزگرگنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به سابقه فعالیت متهمین بانکی در شهرهای مختلف کشور اظهار کرد: این گروه هشت نفره صدها فقره سرقت را با عنوان طایفه شرور فیوج انجام داده و منابع خود را در باغی واقع در شهر کرج جمع‌آوری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه مذکور ده‌ها سرقت در قم داشته‌اند، اضافه کرد: هفته گذشته برای این هشت نفر حکم قطعیت در محاکم بدوی صادر شده و اجرای این حکم در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب قم زمین‌خواری و کوه‌خواری منابع طبیعی را یکی از مشکلات استان قم برشمرد و گفت: بر اساس مصوبه حفظ بیت‌المال اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی استان قم زیر نظر دادسرای عمومی و انقلاب به صورت مستمر نقاط مختلف استان را رصد کرده و بر اساس ماده 55 قانون هر جایی که نشانه تصرف کوه‌ها و منابع طبیعی باشد را به صورت مستقیم تصرف و تخریب می‌کنند.

وی از قتل فردی با شلیک گلوله در محدوده شیخ‌آباد استان قم یاد کرد و ادامه داد: این حادثه بر اثر درگیری مسلحانه میان افرادی شرور رخ‌داده که این افراد دستگیر شده و پرنده آنها درحال آماده‌سازی است.

گنجی با اشاره به اینکه وانت‌بارها از ساعت 10 شب به بعد برای فعالیت در هر نقطه از شهر مجاز هستند، گفت: شهرداری نقاط مشخصی را برای فعالیت وانت‌بارها و دست‌فروشان در ساعات روز درنظر گرفته است و اکنون با هماهنگی شهرداری و نیروی انتظامی در هسته مرکزی شهر از سد معبر وانت‌بارها و دست‌فروشان جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار کم اما میزان تاثیر آنها بالاست؛ یک گرم از ماده‌های هرویین، شیشه و تریاک مصرف 33 نفر بوده به همین علت حجم مواد توزیعی توسط افراد خرده‌فروش بسیار پایین است اما تیم مشخصی برای شناسایی و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با تاکید بر اینکه مردم باید برای تامین امنیت بیشتر شهر اطلاعات فروشندگان مواد مخدر  را به دفتر دادسرای عمومی و انقلاب اعلام کنند، افزود: مردم می‌توانند بدون ثبت مشخصات خود، مشخصات فروشندگان مواد مخدر را به تلفن پیام‌گیر دادسرای عمومی و انقلاب قم با شماره 37709999 اطلاع دهند تا طی 48 ساعت بررسی‌ها و برخوردهای لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه افراد تروریستی که اخیرا دستگیر شده مشکلی برای قم به دنبال نداشته‌اند، عنوان کرد: به لطف خداوند متعال شهر قم از امنیت مطلوبی برخوردار است اما باید برای کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی اقدامات لازم دنبال شود.

گنجی از دریافت حقوق‌های سنگین ده‌ها میلیونی در کشور یاد کرد و افزود: بررسی میزان دریافتی مدیران استانی وظیفه سازمان بازرسی بوده اما بر اساس پیگیری‌های انجام شده گزارشی از حقوق‌های ده‌ها میلیونی در قم وجود ندارد زیرا در شهرستان‌ها نمی‌توان این حقوق‌ها را پرداخت کرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در انجمن حمایت از زندانیان استان قم یادآور شد: این انجمن با تکیه بر درآمدها و مشارکت‌های خیرین مردمی فعالیت‌های مطلوبی را در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم اصحاب رسانه برای انعکاس این فعالیت‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

گنجی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نقش قابل توجهی در افزایش یا کاهش آمار اعتیاد دارند، گفت: اکنون جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی در دامنه تهدید دشمن قرار دارند به همین علت خانواده‌ها باید نسبت به شیوه زندگی این افراد نگاه ویژه داشته باشند.

وی از تهدیدهای موجود در فضای مجازی یاد کرد و افزود:  انتشار تصاویر متسهجن توسط هر فردی در فضای مجازی یکی از جرائم قابل پیگیری است هرچند این تصاویر در گروه‌های خانوادگی ارسال شود به همین علت باید برای فعالیت در این فضاها از قوانین آگاهی مناسبی داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها