خبرهای داغ:
هفته نخست تیرماه کتابفروشی‌ها یا بعضا انبارگردانی تابستانی داشتند و یا از رکود در بازار نشر گلایه می‌کردند اما هرچه بود از رونق نداشتن حرف‌ها داشتند.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۶۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، در هفته نخست تیرماه سه کتابفروشی از جمله پاتوق کتاب ارومیه، پاتوق کتاب شهر کرد و پاتوق قم عنوان پرفروش‌‌ترین کتاب‌های خود را به دلیل ابنارگردانی اعلام نکردند اما برخی دیگر هم از میزان فروش گلایه داشتند و عنوان می‌کردند که حجم آثار پرفروششان در کمترین حد ممکن است..

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رویای نیمه شب
پرفروش دوم گامهای سلوک
پرفروش سوم شهر ضرب‌المثل‌ها

«نمی از یم رمضان؛ شرحی کوتاه بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان» نوشته حجت ‏الاسلام و المسلمین محمدامین پورامینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده با نگاهی به ادعیه روزانه این ماه مبارک، پیام‌های اصلی آنها را استخراج کرده و با استناد به آیات و روایات بر محورهای اصلی دعاها تکیه و شرح و تفسیر کند. نویسنده برای استفاده اهل نظر، مستندات روایی و متون عربی را در پاورقی قرار داده، که خود می‌تواند سرنخ بسیاری از بحث‌ها شود.
دعاهایی که برای روزهای ماه مبارک رمضان وارد شده است را ابن‏ عباس از لسان پیامبر (ص) نقل کرده است. مصدر این دعا دو کتاب کفعمی است که از وی در زمینه دعا دو کتاب «البلدالامین» و «المصباح» را داریم. این دعاها نیز در البلد الامین و مصباح او نقل شده است.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول حجت‌الاسلام مظفر سالاری
نویسنده دوم حسن قدوسی‌زاده، حجت‌الاسلام حیدری ابهری
نویسنده سوم فاضل نظری، علی مؤذنی

چند کتاب از جمله، آثاری پیرامون ماه مبارک رمضان و آثاری نظیر: کتاب، رویای نیمه شب، گامهای سلوک، ملاقات در شب آفتابی در اکثر کتاب‌فروشی‌ها جزء آثار با استقبال نامبرده می‌شدند.

اما «صوم القلب: روزه دل» از معدود آثاری است که مستقلاً در حوزه عرفان روزه و نقش این عبادت در سلوک الهی تألیف شده است و به‌رغم حجم اندک کتابی بزرگ است. هندسه زبانی صوم القلب مبتنی است بر منابع وحیانی از آیات و اخبار, تجربه فردی یا شهود عرفانی و عقل و علم که نشر مولی آن را منتشر کرده است.

این کتاب با هدف شناساندن زوایای واقعی روزه به خوانندگان نگاشته شده است.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول دفتر نشر معارف
ناشر دوم سوره مهر، کتابستان معرفت
ناشر سوم بوستان فدک

کتاب «چهار اثر از فلورانس» اسکاول شین ترجمه گیتی خوشدل است، اسکاول شین تلاش می کند با تلقی نو و عرفانی که از متون مسیحیت دارد، قواعدی را تشریح کند که ادعا دارد با به کار بستن آنها در زندگی روزمره، به موفقیت می‌رسید!

این کتاب به دلیل محتوایش زمانی در کشور ما در ردیف کتاب های غیرمجاز قرار گرفته بود. اما متاسفانه امروز از راه‌های بسیاری دسترسی به این کتاب میسر است؛ از تمام نشدن چاپ‌های سال 81 این کتاب بگیرید! تا انتشار گسترده آن در اینترنت و شبکه‌های مجازی.(شرح ماجرا را اینجا بخوانید) این اثر امروز در میان پرفروش‌ها دیده شد.

برای دریافت و مشاهده جدول پرفروش‌های هفته اول تیر 95 اینجا    را مشاهده کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها