خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان برگزار شد، گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با رعایت همه جوانب کار در پیشگیری و برخورد استاندارد با تخلفات برای چهارمین سال متوالی رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۳۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم مهرانفر در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان برگزار شد، گفت: آرامش، امنیت و عدالت کارکردهای نیروهای نظامی و انتظامی است و برای نیل به این هدف خود نیروهای مسلح باید در درجه اول پاک و سالم باشند.

وی با اشاره به رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح در حفظ حقوق کیفری، دفاع از مردم در برابر جرائم احتمالی نیروهای مسلح، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ و صیانت نیروهای مسلح، گفت: قانون تنها مرجع رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح را به عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح گذاشته است.
به گفته رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، عدالت خواهی، قانون‌مداری، حفظ شان و اقتدار نیروهای مسلح در عین برخورد قاطع به تخلف، حفظ مبانی نظم و انضباط نیروهای مسلح، تقویت سلسله مراتب فرماندهی، حفظ اسرار نیروهای مسلح و تکریم ارباب رجوع، هفت ارزش مهم در سازمان قضایی نیروهای مسلح است.
وی از حضور بیش از 56 یگان عمده ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: استان اصفهان به دلیل گستردگی و تنوع یگان‌های نظامی و انتظامی از ویژگی منحصر به فردی برخوردار بوده و بعد از تهران بیشترین گستردگی نیروهای مسلح را دارد.
مهرانفر اضافه کرد: استان اصفهان به جهت پهناوری، وجود دو سایت هسته‌ای، مذهبی بودن و فرهنگ مردم آن جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با رعایت همه جوانب کار در پیشگیری و در برخورد استاندارد با تخلفات برای چهارمین سال متوالی رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با تأکید بر اینکه آمار جرائم در بین نیروهای مسلح استان بسیار پایین است، افزود: در عین حال به سبب اهمیت نیروهای مسلح، کوچک‌ترین جرم اهمیت پیدا می‌کند.
وی به نقش پیشگیری در کاهش جرائم نیروهای مسلح، اشاره کرد و افزود: سال گذشته 106 هزار و 413 نفر ساعت کادر وظیفه و رسمی یگان‌های نظامی و انتظامی استان آموزش دیدند.
مهرانفر اظهار کرد: ورودی پرونده‌های قضایی در بین نیروهای مسلح استان در سال گذشته نسبت به سال 93، کاهش 22 درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری نیز نسبت به سال گذشته نیز ورودی پرونده‌ها 18.5 درصد کاهش داشته است که نشان از تأثیرگذاری دوره‌های آموزشی و توجه نیروهای مسلح به رعایت حقوق شهروندی بوده است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به پرونده شکایت کشاورزان شرق اصفهان از برخورد نیروی انتظامی در اعتراض دو سال پیش نسبت به آب کشاورزی، اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات بسیار نیروی انتظامی، با تلاش‌های گسترده سردار اشتری تا پایان سال گذشته، کل دیه کشاورزان پرداخت شد.
وی اضافه کرد: البته نیروی انتظامی از جنبه عمومی جرم تبرئه شد ولی از جهت خصوصی محکوم به پرداخت دیه 67 میلیارد ریالی شد و نیروی انتظامی این میزان دیه را طی 2-3 مرحله پرداخت کرد.
مهرانفر در خصوص برخورد گلوله‌های توپ، به منطقه سپاهان شهر اصفهان در سال گذشته، افزود: این پرونده با دقت بررسی شد و پس از تعیین تکلیف و مقرر شدن دیه برای شکات، با افرادی که سهل‌انگاری کرده بودند برخورد لازم صورت گرفت.
وی در عین حال با استناد به ماده 633 قانون رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح از ممنوعیت بیان جزئیات بیشتر در این زمینه سخن گفت.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان از افتتاح زندان نیروهای مسلح خبر داد و افزود: از دو ماه پیش تاکنون کلیه محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح که پیش از این در زندان مرکزی اصفهان نگه‌داری می‌شدند در ندامتگاه ویژه نیروهای مسلح نگهداری می‌شوند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در بین نیروهای مسلح استان جرائم سازمان‌دهی شده، باندی و پیچیده وجود نداشته است و بیشترین جرم غیبت و فرار از خدمت به ویژه در بین نیروهای وظیفه بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها