خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

50 درصد جمعیت استان اصفهان شهرنشین هستند

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اعلام کرد: در حال حاضرحدود ۵۰ درصد از جمعیت استان اصفهان در شهر اصفهان ساکن هستند و ۵۰ درصد دیگر در سایر شهرهای استان زندگی می‌کنند به طوریکه پر جمعیت‌ترین شهر استان بعد از اصفهان، کاشان است که ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۲۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌‌الله غلامی در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با تاکید بر اینکه استان اصفهان با داشتن جمعیتی بیش از 4 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر یکی از استان‌های بزرگ کشور است، اظهار داشت: این استان در حال حاضر دارای ۱۰۷ شهر است که البته خیلی از این شهرها هنوز ماهیت شهری ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان تنها ۳۵ شهر جمعیت شهر نشینی را در خود جای داده است، افزود: این در حالی است که باید تعادل جمعیتی در استان به طور مناسب در همه شهرها وجود داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: اکنون حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان اصفهان در شهر اصفهان ساکن هستند و ۵۰ درصد دیگر در سایر شهرهای استان زندگی می‌کنند به طوریکه پر جمعیت‌ترین شهر استان بعد از اصفهان، کاشان است که ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه سه شهر جدید فولادشهر ، بهارستان و مجلسی در استان اصفهان تعریف شد تا عمده سر ریز جمعیت را در خود جای دهند، تصریح کرد: متاسفانه تا به امروز این شهرها نتوانستند در راستای وظایف خود ایفای نقش کنند که امیدواریم با تغییر یکسری از روش‌ها این مهم تحقق پیدا کند.

غلامی همچنین با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی تکمیل ظرفیت شهرهای جدید است و باید برای تحقق این مهم زیر ساخت‌های لازم جهت ترغیب مردم برای سکونت در شهر‌های جدید ایجاد شود، گفت: تامین حمل و نقل آسان، سریع و ارزان در این رابطه بسیار اهمیت دارد، همچنین ایجاد فضای شهری مناسب و توسعه سازی در شهرهای جدید از جمله موارد موثر دیگر است که باید شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، برای تحقق این مهم امکاناتی را در اختیار شهرداری شهرهای جدید قرار دهد و در این میان خوشبختانه در شهر جدید بهارستان تعامل خوبی بین شرکت عمران و شهرداری وجود دارد.

وی سوق دادن سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را از جمله راهکاری‌های دیگر دانست که با احداث پروژه مسکن مهر کلید خورد و ابراز داشت: یکی از بهترین پروژه‌های مسکن مهر در استان اصفهان در شهر بهارستان پیاده شده است.

غلامی واگذاری زمین جهت ساخت مسکن را به عنوان راهکاری دیگر بر شمرد و گفت: به صورت ویژه پیگیر این مسئله هستیم.

وی در ادامه از خدمات محمدرضا احمدی در طول خدمت در شرکت عمران شهر جدید مجلسی تشکر کرد و انتصاب وی را به عنوان مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تبریک گفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار