خبرهای داغ:
رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۶۲ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه در سطح کشور و به ویژه استان اصفهان خیرین و خیریه‌هایی وجود دارند که نور امیدی را در دل زندانیان جرایم غیر کشور روشن کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۲۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید اسد‌الله جولایی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته هشت هزار و ۵۶۵ زندانی جرایم غیر عمد در سطح کشور به واسطه حمایت خیرین آزاد شده‌اند،‌ اظهار داشت: هزینه آزادی این زندانیان ۷۲۲ میلیارد تومان بوده است و در این راستا ۲۸۸ میلیارد تومان از این هزینه به واسطه گذشت شکات حاصل شده است.

وی به آزادی دو هزار و۱۴۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۷۳ نفر مرد و ۷۳ نفر زن بوده‌اند.

رئیس ستاد دیه کشور در ادامه به راه‌اندازی سامانه تلفن همراه دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی جرایم غیر عمد اشاره کرد و افزود: کمک‌های بیش از یک هزار تومان مردم در سامانه‌های #۷۸۰* و #۸۷۷* در سال گذشته منجر به آزادی ۵۹ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد کشور شده است.

وی همچنین به تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای زندانیان جرایم غیر عمد کشور اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که با توجه به گذشت یک ربع قرن از تشکیل ستاد دیه در کشور تاکنون ۹۶ هزار زندانی توسط این ستاد آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۷۹ نفر زندانی جرایم غیر عمد در کشور وجود دارد،‌ اضافه کرد: از این تعداد دو هزار و ۶۷۹ متهم پرداخت دیه، ‌۱۴ نفر متهم زن،‌ یک هزار و ۵۲۰ نفر متهم به پرداخت خسارات رانندگی، ۷۵۰ نفر متهم پرداخت خسارات کارگاهی، ۵۶۲ نفر متهم پرداخت مهریه و شش هزار و ۲۵۲ نفر نیز متهمان جرایم مالی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها