خبرهای داغ:
شهر تهران در ایام شهادت امام علی (ع) سیاهپوش شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۲۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، تغییر فضای بصری شهر در مواجه با مناسبتهای مذهبی، قومی و آیینی اتفاق جدیدی نیست اما در گذشته این پدیده جنبه مردمی داشت و امروزه بیشتر بر عهده سازمانهاست.

علتهایی همچون گسترده شدن شهر، افزایش جمعیت متمرکز (برج نشینی)، پیدایش بزرگراهها و خیابانهای وسیع و... باعث نهادی شدن تغییر فضای بصری شهر شده است. بررسی محول شدن وظیفه تغییر فضای بصری شهر از مردم به سازمانها، نتایجی جالب توجه به نمایش می‌گذارد. این اتفاق مزایا و معایبی دارد. معایبی مثل کم شدن فعالیت مردم که در پس آن معضلاتی مثل شخصی سازی دین و کمرنگ شدن آن در پوسته بشری جامعه است. این سیاهپوش کردنها کمکی برای تبلیغ مردمی دین اسلام بود.
از طرفی مزایای این تغییر، برخورد تخصصی و حرفه‌ای‌ نسبت به فعالیتهای مربوط به مناسبتهاست. از جمله این فعالیتها،  اجرای بیش از 95 هزار متر ریسه به مناسبت اعیاد شعبانیه در خیابانهای اصلی شهر تهران است. رویدادی که کمک شایانی به ایجاد حال وهوای اعیاد شعبانیه در شهر داشت.

اینبار سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) بزرگترین کتیبه نویسیهای آیینی را در شهر تهران برپا کرد. حضور این کتیبه نویسیها در ایّام شهادت امیرالمومنین (ع) فضای مناسبی برای این شبها ایجاد کرده است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها