خبرهای داغ:
معاون اداره كل حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان عنوان کرد:
معاون اداره كل حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان در نخستين جلسه تدوين طرح جامع پيشنهادي امدادونجات جاده اي، از تحولي نو وسازنده در امدادرساني جاده اي اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۲۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، صفاتاج در نخستين جلسه تدوين طرح جامع پيشنهادي امدادونجات جاده اي که باهدف بهبود كيفيت وسرعت امدادرساني به مصدومان وكاهش تلفات جاده اي برگزار شد، اظهار داشت: توجه به امر امداد و نجات جاده اي در كاهش تلفات جاده اي بسيار مهم وضروري است که این موضوع با همكاري كليه دستگاه هاي امدادي، تهيه وتدوين طرح جامعي در خصوص امدادرساني جاده اي در محورهاي برون شهري در دستور كار قرار گرفته كه براساس آن شاهد تحولي جديد در امر امداد و نجات جاده اي خواهيم بود.
وی همچنین همياري و تخصيص اعتبارات ازسوي استانداري و ساير نهادهاي ذيربط در سال جاري به دستگاه هاي مربوط جهت رفع كمبود امكانات و تهيه دستگاه هاي مطابق با استانداردروزدنيا، نظارت بر آن ها جهت حضور به موقع در صحنه تصادفات، شماره گذاري تيرهاي چراغ برق ونصب تابلوهاي مسافت با فاصله كم توسط اداره راه وشهرسازي استان جهت آدرس دهي مناسب محل سانحه، تخصيص شماره سه رقمي واحد به بخش امداد و نجات جاده اي و اطلاع رساني آن از طريق رسانه هاي صوتي و تصويري و رفع كليه نقاط كور مخابراتي محورهاي استان را از جمله مصوبات اين جلسه برشمرد.
معاون اداره كل حمل ونقل وپايانه هاي استان اصفهان به آئين نامه مديريت ايمني حمل ونقل وسوانح رانندگي اشاره کرد و افزود: پليس مدير صحنه تصادفات است لذا لازم است مسئوليت اطلاع رساني حادثه به تمامي دستگاه هاي مربوطه در اسرع وقت توسط اين سازمان انجام بگيرد.
وی تصريح كرد: در آيين نامه مذكور وظيفه اطفاءحريق برعهده هلال احمر و حمل جسد برعهده اورژانس مي باشد كه با توجه به محدوديت هاي اعلام شده از سوي اين دستگاه ها لازم است به هر نحو ممكن، مسئول انجام اين اقدامات در آيين نامه پيشنهادي جديد، به طور دقيق مشخص شود.
در پايان اين نشست سرهنگ اصغر زارع رئيس عمليات پليس راه استان نيز به لزوم فرماندهي واحد و هماهنگي تمامي دستگاه ها در امر امدادرساني جاده اي اشاره كرد و اظهار داشت: نياز است آموزش به تمام همكاران امدادي اعم از اپراتورها و تيم هاي عملياتي در دستور كار قرار گيرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها