خبرهای داغ:
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تحول های شگرف دارای دو مشخصه نفوذ بالای اجتماعی و قدرت تاثیرگذاری بالا هستند گفت: این موضوع عموما با دستورهای بالا دستی و وزارتی بدست نمی آیند بلکه اینها خواستگاه های ملی-مردمی دارند که اصناف بهترین شکل آن است.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۱۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی جمالی نژاد در دیدار با اصناف اصفهان بیان داشت: هر صنف می تواند با هم نشینی و هم اندیشی با همکاران خود راهکارهای درست و مناسبی را جهت پیشبرد کارها ارائه دهد و در واقع وقتی یک مسئله به عنوان درد مشترک به درون صنف می رود، بهترین نظرات، نظرات عمیق تجربی صاحبان حرف است که برای رفع آن مطرح می شود.

وی تصریح کرد: در این حالت است که موضوع به خوبی حل می شود و این همنشینی تجربه تنها در صنف پیدا می شود.

جمالی نژاد در ادامه سخنان خود از اصناف به عنوان تشکل های مردمی و حرفه ای یاد کرد و گفت: اصناف خواستگاه هر گونه رشد تخصصی بشمار می روند، در همین مسیر باید اصناف تعاملی سازنده با محیط های علمی داشته باشند.

شهردار اصفهان بیان داشت: در حال حاضر نقطه ضعفی که به اصناف و دانشگاه های ما وارد است همین عدم تعامل است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مدیریت پویا و خلاق شهری به دنبال نقاط تاثیرگذار و فعال اجتماعی است گفت: می توان با استفاده از همین نقاط تاثیر گذار و فعال اجتماعی، گفتمان نوین شهری را در بستر شهر جاری کرد.

جمالی نژاد از اصناف با عنوان بهترین شکل نقاط اجتماعی یاد کرد و گفت: توسعه اقتصادي و فرهنگي شهر بدون مشاركت اصناف ابتر است .

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بازار يكي از أركان مهم جامعه مدني بشمار می روند بیان داشت: در شهرداري بدنبال برگزاري همايش ماندگاران اصناف و بازار هستيم.

وی همچنین خبر از شکل گیری محوریت مساجد، حوزه و بازار در محلات داد و اظهار کرد: تاکید ما در احیای محله محوری نیز احیاء همین ارکان است.

جمالی نژاد در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر تعداد 80 هزار واحد صنفی دارای پروانه و 20 هزار واحد بدون پروانه در شهر فعال هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها