خبرهای داغ:
آیین تودیع و معارفه ی مدیران عامل پیشین و جدید شرکت عمران شهر بهارستان با حضور جمعی از مسؤولان کشور ، اصفهان و بهارستان برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۰۰۸۱۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در بخش نخست این آیین مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سخنانی با اشاره به این که بیش از 107 شهر در استان اصفهان قرار دارد ، اما تعادل جمعیتی بین مرکز استان و سایر شهر ها برقرار نشده ، این روند را نامطلوب خواند و تأکید نمود : سیاست گذاری هایی که برای استان شده مطلوب نبوده و باعث شده جمعیت کلان شهر اصفهان به 2 میلیون نفر برسد .

حجت ا... غلامی افزود : در استان اصفهان ایجاد سه شهر جدید بهارستان ، فولاد شهر و مجلسی مطرح و تأیید شد تا عمده ی سر ریز جمعیت شهر اصفهان را در خود جا دهند ، اما با توجه به ظرفیت جمعیت پذیری این سه شهر می بینیم که هنوز این شهر ها نتوانسته اند در راستای وظایف تعریف شده ایفای نقش کنند و امیدواریم که با به کار گیری سیاست های درست و با تغییر برخی از روش ها بتوان جمعیت سر ریز را به این شهر ها روانه و از افزایش جمعیت کلان شهر اصفهان جلوگیری کرد .

وی با بیان این که قاعدتاً برنامه ها باید در قالب اقتصاد مقاومتی تدوین گردیده و پیش برود ، تأکید نمود : در بحث مسکن و اسکان ، از 6 برنامه­ی اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی 2 برنامه به بحث ساختمان مسکن و 4 برنامه ی دیگر به راه ، بزرگراه ، آزاد راه و راه آهن اختصاص دارد و نشان دهنده ی این نکته است که مسکن در اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت است و بخشی از سرریز جمعیت بایستی در شهر های درجه یک استان یا شهر های جدید و بخشی نیز در بافت فرسوده و ناکارامد شهری اسکان یابد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سیاست کلی این وزارتخانه در یک افق 5 ساله برنامه­ی ششم را تکمیل ظرفیت شهر های جدید ، به حد نصاب مطلوب و معقول رساندن جمعیت شهر های درجه یک ، ارتقای کیفیی بافت های فرسوده و ناکارامد شهری در راستای بازآفرینی
شهری ، ارایه ی مجوز قانونی جهت تشویق سازندگان و انبوه سازان مسکن ، ایجاد زیر
ساخت های لازم جهت ترغیب سرمایه گذاران در بخش مسکن و تأمین و تخصیص منابع ساخت مسکن با استفاده از انتشار اوراق دولتی و بازار سرمایه ، تقویت شهرک های اقماری و شهر های جدید جهت تشویق مردم مبنی بر خروج از کلان شهر ها با استفاده از راهکار های گوناگون مانند حمل و نقل آسان ، سریع و ارزان که عمده ترین آن مترو است ، ایجاد فضای شهری مناسب در شهرهای جدید و سپردن بخش های به بهره برداری رسیده همراه با امکانات به شهرداری ها تا بتوانند کار های باقیمانده را تکمیل کنند ، سوق دادن سرمایه گذاران خصوصی جهت سرمایه گذاری و سرانجام واگذاری زمین جهت ساخت مسکن بر شمرد .

در بخش دیگر این آیین ، مدیر عامل پیشین شرکت عمران بهارستان و عضو جدید هیأت مدیره ی شرکت مادر تخصصی شهر های جدید کشور نیز گفت : بهارستان حاصل مطالعات طرح جامع منطقه ای است و پذیرش سرریز جمعیت کلان شهر اصفهان جزء ماموریت های آن قرار گرفت و اکنون این شهر بیش از 80 هزار نفر جمعیت دارد .

حسن روانفر با بیان این که علی رغم مشکلاتی که وجود داشت ، در شهر بهارستان 11 هزار واحد مسکن مهر ساخته شد ، ویژگی های این طرح را خود مالک بودن واحد ها ، همزمانی اجرای خدمات زیر بنایی و روبنایی ، در حال احداث بودن 6 مدرسه در این بخش ، احداث ساختمان کلانتری ، ایجاد همزمان فضای سبز ، آسفالت ، پیاده رو سازی ، ساخت مسجد و
واحد های تجاری برشمرد .

وی مهمترین پروژه­ی شهر جدید بهارستان را مترو عنوان و خاطر نشان کرد : بخش ابنیه این پروژه بیش از 70 درصد پیشرفت کار دارد و ان شاا... با تأمین اعتبارات شهر بهارستان و اعتبارات ملی تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد .

عضو جدید هیأت مدیره ی شرکت مادر تخصصی شهر های جدید کشور ، احداث ورودی جدید شهر ، طراحی پروژه های محور میانی و طرح باغ هزار جریب که هزاران میلیارد پروژه در آن تعریف شده را از دیگر اقدام های در حال انجام شرکت عمران بهارستان بر شمرد .

سخنران بعدی این مراسم عضو هیأت مدیره­ی شرکت مادر تخصصی شهر های جدید کشور بود که سخنانی را ایراد نمود .

سید محمد میریان با اشاره به این که همه زیر ساخت ها در شهر بهارستان جهت سکونت ایجاد شده و اکنون زمینه­ی حرکت اساسی تر و مهم تر فراهم است ، گفت : برای توسعه ی مطلوب و مورد رضایت شهروندان وظیفه ی ما فقط تأمین زیر ساخت ها و فضاهای خدماتی شهر نیست ، بلکه توسعه ی فرهنگی – اجتماعی شهر و توجه به معیشت و اشتغال مردم دو موردی است که دارای اولویت هستند و مسؤولان بایستی توجه ویژه ای به آن داشته باشند و نگاه این باشد که مردم چقدر از سکونت در این شهر رضایت دارند ، بنابراین در توسعه ی فرهنگی – اجتماعی، نگاهمان به مردم خیلی بیشتر می شود .

وی با اشاره به پیشنهاد شهردار بهارستان در مورد عضویت در هیأت مدیره گفت : بیایید در شهر بهارستان شورای سیاست گذاری تشکیل دهیم و شما ها بگویید که شهر به چه سمت برود ، برای آن چه کار هایی بکنیم و محور توسعه در آن چیست ، همچنین برای معیشت ، اشتغال و بیکاری شهروندان برنامه ریزی شود و ما هم کمک می کنیم تا انشاا... مشکل ها برطرف شود .

مدیر عامل جدید شرکت عمران بهارستان آخرین سخنران این آیین بود که به ایراد سخن پرداخت .

محمدرضا احمدی با اشاره به این که شرکت عمران بهارستان سه برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را در برنامه ی کار خود خواهد داشت ، گفت : در برنامه ی کوتاه مدت اتمام طرح مسکن مهر مد نظر است و قول می دهیم که ان شاا.. آن را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم

وی در خصوص برنامه های میان مدت این شرکت با اشاره به کلنگ زنی سایت 154 هکتاری فاز 4 ، اجرای این پروژه با یک بیزینس پلن حدود 250 میلیارد تومانی را تأمین کننده آینده شهر بهارستان عنوان کرد و در خصوص ریل گذاری مسیر متروی اصفهان - بهارستان گفت : ریل گذاری مسیر مترو به تنهایی به 53 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اسناد مناقصه ی آن آماده شده و انشاا... طی یک برنامه 3 تا 5 ساله این مسیر به متروی اصفهان متصل می شود .

مدیر عامل جدید شرکت عمران بهارستان برنامه میان مدت قریب به بلند مدت شرکت عمران بهارستان را اجرای پروژه های محور میانی عنوان کرد و افزود : این پروژه با یک بیزنس پلن 2500 میلیارد تومانی ، هم بهارستان را به عنوان یک شهر شاخص در استان و منطقه مطرح می نماید و هم دو بال اجرایی شهر را قدرتمند تر می کند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها