خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خبر داد
مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در سال گذشته بیش از 13 میلیارد ریال بابت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان و طلاب تحت حمایت این نهاد در سطح استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۰۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

علی‌اکبر مرادی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: در حال حاضر مجموعاً تعداد یک هزار و 834 دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف و تعداد 58 طلبه تحت حمایت این نهاد مقدس هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد دانشجوی تحت حمایت 389 نفر در مقطع کاردانی، 1327 دانشجو در مقطع کارشناسی، 99 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 19 نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند و از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 13 میلیارد ریال بابت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان و طلاب تحت حمایت این نهاد در سطح استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اعطای کمک هزینه تحصیلی، ایاب و ذهاب، اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌ها، برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوهای منطقه‌ای از مهمترین خدمات فرهنگی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد بوده است.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دانش‌آموزان و دانشجویان نداشتن امکانات کافی برای ادامه تحصیل است، بیان کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به منظور رفع بخشی از مشکلات مالی دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت صورت می‌گیرد تا آنها بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل ادامه دهند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی با هدف تعمیق باورهای دینی، افزایش سطح مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های اجتماعی و بهره گیری از توانائی‌های دانشجویان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و خودباوری دانشجویان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: پرداخت هزینه تحصیلی به دانشجویان دولتی و غیر دولتی، پرداخت شهریه ترم در قالب وام تحصیلی، مساعدت در تهیه لوازم کمک آموزشی، حمایت از استعدادهای درخشان، فراهم کردن شرکت دانشجویان و طلاب علوم دینی در اردوهای فرهنگی و تربیتی، طرح هجرت و دعوت از دانشجویان جهت شرکت در همایش های علمی و فرهنگی از دیگر خدمات ارائه شده حوزه فرهنگی کمیته امداد به دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت در سطح استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات