ماه مبارک رمضان ، فرصت امهال و مهلت دهی به بندگان برای تقرب و انابه به درگاه الهی است که تنها بندگان واقعی می توانند این فرصت را درک کنند.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۴۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محسن حسینیان صبح امروز در جلسه معارفی این ناحیه با اشاره به آیات سوره لقمان گفت: یکی از برکاتی که در ماه مبارک رمضان شامل حال انسان می شود، دوری از رذائل و شهوات دنیایی است.

حسینیان با اشاره به حدیث رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که دوستی دنیا ریشه هر مصیبت و آغاز گناهان است، افزود:هدف خداوند متعال از خلق ماه مبارک رمضان، اعطای کرامت انسانی به بندگان خویش است و این کرامت خاص در ماه مبارک رمضان است که دنیا و دنیاگرایی را از بین می برد.

وی اظهار داشت: بندگان خاص در ماه مبارک رمضان میهمان سفره حق هستند لذا هرچه انسان از این موهبت بیشتر بهره مند شوند، از دنائت دنیوی دورتر بوده و به کرامت الهی تقرب می یابند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی استان ادامه داد: رفاه دنیوی نشانه سعادت اخروی نیست و در حقیقت ارزش کار را عاقبت کار مشخص می کند.

وی بیان داشت: در اختیار گذاشتن بندگان به حال خودشان از طرف خداوند امتحان و آزمایش است و بر اساس اصل امهال، خداوند در عقوبت گنانهان بندگان تعجیل نمی کند و نعمت فرصت را مجددا برای آن ها باقی می گذارد.

حجت الاسلام حسینیان یادآورشد: ماه مبارک رمضان ، فرصت امهال و مهلت دهی به بندگان برای تقرب و انابه به درگاه الهی است که تنها بندگان واقعی می توانند این فرصت را درک کنند.

ارسال نظرات