سقوط درختان به دلیل کهنسالی و پوسیدگی و پوک شدن است و نمی توان تنها دلیل آن را یک موضوع دانست.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۳۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به کهنسالی و پوسیدگی عامل سقوط درختان است گفت: در راستای ایمن سازی زنجان برای شهروندان درختان را حرص می کنیم.

غلامحسن احمدی افزود: هر ساله در راستای ایمن سازی زنجان برای شهروندان درختان حادثه خیز و کهنسال را حرص می کنیم.

وی اظهارکرد: کارشناسان خدمات شهری شهرداری زنجان در سطح شهر و محل های مربوطه که درخت وجود دارد گشت زنی می کنند و با کنترل درختان و تخمین و احتمال سقوط و شکستگی شان در آینده مشکل را رفع می کنند.

احمدی ادامه داد: عمده مشکل موجود در درختان به علت رشد، سنگینی تاج، وزش باد، نشستن برف بوده که باعث شکستگی شان می شود.

وی اذعان داشت: گاها مواردی توسط شهروندان مورد نقد قرار می گیرد که چرا درختان را قطع می کنید، چرا اینگونه و یا بیش از حد حرص می کنید و در جواب آنها بایدگفت: نتیجه بررسی های کارشناسانه برای تعادل سازی بین ریشه و تنه و تاج درختان است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با عنوان اینکه درختان به تناسب سازی احتیاج دارند و اگر چنین نباشد با کوچکترین باد می شکنند و حوادث جانی و مالی را برای شهروندان بوجود می آورند، افزود: لذا این کار را همه ساله باید انجام داد.

احمدی تصریح کرد: با توجه به ایمن سازی شهر از حیث درختان، وزش باد شدید در چند روز اخیر زنجان، تاکنون هیچ گونه حادثه ای برای شهروندان نداشته است.

این مسئول با اشاره به سقوط درختان کهنسال خیابان خواجه نصیر بدلیل حفر نهر برای جدول گذاری خاطر نشان ساخت: سقوط درختان به دلیل کهنسالی و پوسیدگی و پوک شدن است و نمی توان تنها دلیل آن را یک موضوع دانست لذا قضیه رخ داده تنها عامل سقوط درخت نمی تواند باشد هر چند که بی تاثیر هم نیست.

ارسال نظرات