خبرهای داغ:
سومین آئین کوچه گردان عاشق در قم برگزار و در جریان آن ۲۰۰ کیسه مایحتاج حیاتی یک ماه خانواده‌های محروم در میان آنها توزیع شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۱۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سومین آئین کوچه گردان عاشق در استان قم همزمان با هفدهمین سال برگزاری این آئین در سراسر کشور توسط جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) برگزار شد.

نماینده جمعیت امام علی(ع) در قم با اشاره به برگزاری این آئین برای سومین سال متوالی در استان قم، اظهار کرد: این آئین همه ساله به تأسی از سیره عملی زندگی مولا علی(ع) در یتیم نوازی و مهر به همنوع انجام شده و در آن کیسه‌های مایحتاج حیاتیِ یک ماهِ خانواده‌های محروم در ماه مبارک رمضان تأمین شده و در شب‌های قدر به وسیله دانشجویان و اقشار مختلف مردم، بین این خانواده‌ها که از قبل شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

حورا موسوی اصل افزود: امسال نیز جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) در استان قم ۲۰۰ کیسه حاوی نیازهای اولیه غذایی این خانواده‌ها را با شعار «یک ماه بدون گرسنگی برای کودکان» بین این خانوده‌ها توزیع می‌کند تا تأکیدی بر شیوه عملی زندگی بزرگان دین و احیای اندیشه آنان در جامعه در خصوص دیگرخواهی و خدمت به همنوع باشد.

مرتضی کی منش، مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی(ع) نیز در جریان همایش سومین آئین کوچه گردان عاشق که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با تأکید بر اهمیت توجه جامعه به کودکان محروم و حضور در کنار آنها، اظهار کرد: هر روز میلیون‌ها کودک در جهان مورد ظلم قرار می‌گیرند و هیچ کسی نیست که صدای محرومیت و مظلومیت آن‌ها را فریاد بزند.

وی افزود: هدف از برگزاری آئین کوچه گردان تنها نان رساندن نیست چرا قطعاً قرار نیست با این کیسه‌ها فقر ریشه کن شود، هدف اصلی حضور همه جامعه در کنار این خانواده‌ها و فهم دردی است که کودکان محروم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کی منش با اشاره به معضل اعتیاد کودکان و نوزادان، تأکید کرد: روزانه چندین کودک معتاد در کشور متولد می‌شوند، کودکانی که سهمشان از کودکی درد و رنج خماری است و جامعه نیاز دارد که نسبت به وجود کودکانی همچون رؤیا که در ۴ ماهگی به دلیل اوردوز ناشی از اعتیاد و پس از تحمل درد و رنج بسیار به کام مرگ فرستاده شد آگاه شود.

وی با تأکید بر اهمیت پیگیری ویژه وضعیت کودکان درگیر با اعتیاد، تصریح کرد: مطالبه عمومی جمعیت امام علی(ع) و مردم از مسئولان این است که هر چه سریع‌تر برای پیگیری وضعیت کودکان درگیر با اعتیاد اقدامی عملی انجام شود تا دیگر شاهد پرپر شدن رویاها نباشیم.

جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) در استان قم از بهمن‌ماه سال ۹۳ آغاز به کار کرده است و امروز با بیش از ۳۰۰ عضو و ۶۰ عضو فعال از داوطلبان دانشجویی و مردمی در قالب گروه‌های گوناگون از جمله شناسایی، آموزش، مددکاری، کارآفرینی و درمان در راستای کاهش رنج کودکان محروم و حاشیه نشین گام برمی‌دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها