فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با توجه به نقش و رسالت هنرمندان بسیجی در عرصه‌های مختلف ارزشی، این هنرمندان باید در کارها و آثار خود غنای اسلامی و انقلابی نشان دهند.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۱۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ سردار فتح‌الله جمیری پیش از ظهر امروز در جمع هنرمندان بسیجی استان بوشهر با بیان اینکه هنر یک مقوله مهم و تاثیرگذار در جامعه است، اظهار داشت: هنرمندان بسیجی در این راستا باید با ارتقاء کارآیی خود نقش خود را در توسعه و عمران کشور به‌کار بگیرند.

وی با بیان اینکه هنر در توسعه اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها تاثیرگذار است تصریح کرد: گسترش هنر و تاثیر آن در لایه‌های مختلف جامعه بسیار اثرگذار است و هنرمندان بسیجی باید نقش خود را در توسعه همه جانبه استان و کشور نشان دهند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید براینکه آثار هنری باید دارای روح انقلابی و اسلامی باشد تاکید کرد: هنرمند باید روح اسلامی و انقلابی در آثار خود نمایان کند چراکه افول روح اسلامی و انقلابی در آثار هنرمندان  از ویژگی‌های آن می‌کاهد.

جمیری با بیان اینکه هنر باید دارای غنا و پرمحتوا باشد، گفت: آثار هنری نباید از غنای اسلامی و انقلابی تهی باشد و هنرمندان بسیجی باید در کارها و آثار خود غنای اسلامی و انقلابی نشان دهند.

وی با بیان اینکه روح حماسی نباید در آثار هنرمندان بسیجی کاسته شود گفت: آن چیزی که انقلاب اسلامی حفظ کرده روحیه حماسی و انقلابی است که این مهم سبب وحشت و ترس دنیای استکبار شده است.

فرمانده سپاه استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند در تغییر روح انقلابی و حماسی خللی ایجاد کنند افزود: دشمنان و استکبار جهانی با دولت‌ها و نظام‌ها می‌توانند در بیافتند ولی با انقلاب‌ها که دارای روح حماسی و اسلامی است نمی‌توانند مقابله کنند.

جمیری با بیان اینکه موفقیت انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها وجود روح انقلابی، حماسی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب بر توجه به روحیه اسلامی و انقلابی تاکید دارند باید همه آحاد جامعه به ویژه بسیجیان و هنرمندان این مهم در فعالیت‌های خود نشان دهند.

وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ماندگاری حماسه‌های 8 سال دفاع مقدس را وجود روحیه حماسی و انقلابی در بین رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از ماموریت‌ها و رسالت‌ها باید دارای روحیه انقلابی و اسلامی باشد که این مهم در رسالت هنرمندان باید نمودار و آشکار باشد تا جامعه آنرا احساس کند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تاکید کرد: کمیت و کیفیت آثار هنری با روحیه حماسی و انقلابی باید بیشتر نشان داده شود.

جمیری با بیان اینکه هنر انقلابی و حماسی باید به‌شکل تهاجمی در اجتماع وجود داشته باشد تصریح کرد: هنرمندان بسیجی و آثار هنری و ادبی آنها باید مورد حمایت قرار گیرد و تقویت هنرمندان برای اجتماع مفید و موثر است.

وی با بیان اینکه از هنر نباید به‌خاطر مقاصد سیاسی بهره برد گفت: برخی با هنر و هنرمند برای اهداف و مقاصد سیاسی خود بهره می‌برند که این مهم استفاده ناصحیح از این ابزار است که در این راستا دمیدن روحیه انقلابی و حماسی در هنر می‌تواند در تحقق اهداف انقلاب موثر و مفید باشد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید بر تبلور داشتن روحیه انقلابی و حماسی در آثار هنری و ادبی هنرمندان بسیجی استان بوشهر افزود: با توجه به نقش و رسالت هنرمندان بسیجی در عرصه‌های مختلف ارزشی، هنر اسلامی، حماسی و انقلابی در برنامه بسیج هنرمندان استان بوشهر متبلور شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها