قاری جوان شهرستان دیر در گفت گو با بسیج:

معرفی و تربیت قاری قرآن در دیّر مطلوب نیست

با توجه به نامنظم برگزار شدن کلاس های آموزشی تربیت قاری در دیّر خروجی آن چندان مطلوب نیست و نیازبه برنامه ریزی مستمر و منظم برای برگزاری این دوره ها می باشد.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۰۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش "بسیج از دیر، طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرانی یکی از موفق ترین ایده هایی بود که در برابر تهاجمات دنیای غرب با صلابت ، برتری یافته و هر ساله شاهد شکفتن گل های زیبای این طرح معنوی هستیم. خبرنگار بسیج گفت گوی با "سهیل سالمی" یکی از جوانان نخبه و  قاری شهرستان دیّر انجام داده که با هم مرور می کنیم: 



خودتان را معرفی  و در خصوص نحوه آشنایی خود با قرآن توضیح دهید
سهیل سالمی هستم متولد 1381 در بندر دیّر و از سن 8-7 سالکی با حفظ قرآن به سمت فعالیت های قرآنی جذب شدم بنده از ابتدا در کلاس هایی که در سطح شهر دیّر برگزار می شد شرکت می کردم ،یک کلاس حفظ  و روخوانی نیز به صورت تلفنی با دارالقرآن خانه کارگر تهران در ارتباط بودم  تا اینکه با شنیدن تلاوت دو قاری بزرگ جهان اسلام راغب مصطفی غلوش و استاد حاج حامد شاکرنژاد علاقه ام به قرائت و صوت و لحن بیشتر شد و با شرکت در جلسات دوتن از اساتید قرآنی شهرستان آقایان غلامی و ابراهیمی  تمرینات روزانه خود را به صورت جدی دنبال می کردم.

مشوق اصلي شما در مسیر قرآنی چه کسانی بودند
در این مسیر مشوق اصلی من پدر و مادرم و آقای عبدالمهدی باربرز معاون پرورشی مدرسه بودند که به شیوه های مختلف من را مورد تشویق قرار می دادند.


در حال حاضر در کلاس کدام استاد شرکت می کنید
از 2سال و نیم قبل تاکنون در کلاس های سید عطا الله حسینی در روستای چارک خورموج شرکت می کنم و به صورت مداوم هفته ای یک جلسه در محضر ایشان حاضر می شوم که ناگفته نماند قبلا نیز به صورت اتفاقی با جاسم قاسمی نژاد یکی از اساتید قرآنی شهر داراب استان فارس آشنا شدم و نغمات و آهنگ های قرآنی را فرا گرفتم و در حال حاضر از سبک شهید القراء استاد محمد صدیق منشاوی تقلید می کنم.


تابه حال چه مقام هایی کسب نموده اید
نفر اول مسابقات استانی آموزش و پرورش دو سال متوالی
نفر اول مسابقات استانی بسیج و راهیابی  به مسابقات کشوری
نفر پنجم مسابقات کشوری بسیج
نفر دوم مسابقات قرآنی بخش نهایی شبکه جهانی هدهد

با توجه به مهجور ماندن قرآن در جامعه به نظر شما برای جذب افراد به قرآن چه باید کرد
فکر می کنم دلیل اصلی بی اهمیتی به فعالیت های قرآنی به دید و نوع نگاه ما بر می گردد عده ای نگاهشان به قرآن ثوابی است که دید درستی است اما باید قرآن را زیبا خواند تا مستمع با شنیدن آیات نورانی قرآن جذب این کتاب آسمانی شود نه اینکه به گونه ای بخوانیم که مستمع با شنیدن صدای ما دل آزرده شود، پس به زیبا خواندن قرآن هم باید اهمیت دهیم و دید و نگاهمان باید صحیح و درست خواندن آیات قرآن برای رضای خداوند باشد.


وضعیت و فضای قرآنی شهر دیّر را چگونه ارزیابی می کنید
در سطح شهر جلسات قرانی برگزار می شود ولی با توجه به نامنظم بودن این کلاس ها خروجی آن چندان مطلوب نیست که نیاز است کلاس های آموزشی مستمر و با برنامه باشد که خروجی آن مشخص شود.

مسئولین در پیشبرد فعالیت های قرآنی و ایجاد بسترهای لازم برای  تربیت قاریان و حافظان نوجوان و جوان چه نقشی دارند
خوشبختانه شهرستان دیّر دارای اساتید برجسته قرآنی است و این یک پتانسیل خوبی است و باید مسئولین در نگاه خود به قرآن بازنگری کنند و تنها جنبه ثواب آن را در نظرنگیرند بلکه سعی کنند فضا و بستر لازم برای پیشرفت نوجوان و جوانان در این مسیر فراهم شود که تلاش برای حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی در شهرستان دیّر و برگزاری کرسی های تلاوت به صورت مستمر در طول سال علاوه بر ایجاد فضای معنوی در جامعه زمینه ساز پیشرفت فضای قرآنی شهردیّر خواهد شد.


گویا شما با قاریان مشهور کشوری نیز در ارتباط هستید و اخیراً نیز در جمع قاریان کشوری با مقام معظم رهبری دیدار داشته اید در این رابطه توضیح بفرمایید
خوشبختانه امسال این توفیق دست داد که در محفل قرآنی که هرساله در اول ماه رمضان در محضر رهبر انقلاب برگزار می شود بنده نیز شرفیاب شوم که باعث افتخار و یکی از خاطرات فراموش ناشدنی من خواهد بود اما در خصوص ارتباط با قاریان کشوری باید بگویم که  چند هفته پیش که در تهران حضور داشتم در کنار استاد سعید طوسی  در مسجد قاسم بن الحسن (ع) تهران و همچنین در مصلی امام خمینی  تلاوت داشتیم و همچنین در کلاس آموزشی استاد حاج حامد شاکرنژاد نیز شرکت کردم.


بزرگترین آرزوی قرآنی شما چیست
باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به تربیت قاریان و حافظان بیشتر تلاش کنیم و به داشته های قرآنی موجود اکتفا نشود.

سخن پایانی
در آخر جا دارد از زحمات همه مربیان و کسانی که بنده را در مسیر پیشرفت قرآنی کمک کردند بویژه پدر و مادر عزیزم تشکر کنم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار