عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

عاشق خدا از خطوط قرمز الهی نمی‌گذرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مولای متقیان عاشق خداوند باری تعالی بوده است گفت: عاشق خدا از خطوط قرمز خدا نمی‌گذرد.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۹۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان در مصلای جمعه مرکز مازندران در ساری اظهار داشت: علی(ع) نمونه برجسته و واقعی انسان عاشق خداوند بوده است.

وی افزود: انسان عاشق با خدا معامله می‌کند و جان خود را در طبق اخلاق می‌گذارد و عمر مولای متقیان عمره مقبوله بوده است و این مرد عمل، در تمام جنگ‌ها با پیامبر اکرم(ص) مرد اول میدان بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اهل تاریخ اجماع دارند که مولای متقیان در همه جنگ‌ها قهرمان رزمندگان بوده است تصریح کرد: علی(ع) برای دین و اسلام شهید شده است و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

خاتمی با بیان اینکه مولای متقیان تمام عمر خود را برای نزدیک شدن به خدا صرف کرده است افزود: قطب نمای حرکت این انسان بزرگ رضایت پروردگار بوده است.

وی با اعلام اینکه علی(ع) همه سختی‌ها را در راه خدا به جان خریده است گفت: عاشق خدا از خطوط قرمز خدا نمی‌گذرد و بهترین اعمال انسان مومن در ماه رمضان این بوده که از این خطوط قرمز عدول نکند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه ضیافت الله نباید از حدود الهی عدول کنیم افزود: چشم، زبان و اعضا و جوارح روزه دار در این ماه باید پاک و آراسته باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه جلوه بعدی عشق به خداوند انس با باریتعالی بوده که در وجود مولای متقیان شکوفا شده است گفت: نجوای با خدا و شب زنده‌داری مولای متقیان از خصوصیات بارز او برای نزدیگی با باریتعالی بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز شب مایه نورانیت انسان مومن است و عاشق خدا همواره در مسیر ارزش‌های الهی گام برمی‌دارد افزود: صفای زندگی انسان در نماز خواندن و مناجات با خدا است.

وی با اشاره به اینکه مولای متقیان همواره برای نزدیکی به خداوند باریتعالی نماز می‌خواند گفت: مومنان معنویت و عشق به خداوند را از علی (ع) آموختند.

  مراسم پرشور احیا شب 19 ماه مبارک رمضان با پخش دعای افتتاح و جوشن کبیر توسط مداحان اهل بیت براداران میریان محسن سلطانی قرائت و مداح اهل بیت(ع) رضا عاصی و با حضور مردم روزه دار استان، نماینده ولی فقیه در مازندران و خانواده معظم شهدا و جانبازان در مصلای جمعه ساری برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها