خبرهای داغ:
شهرستانی گفت: بازار جهانی فولاد و افزایش رکود موجب شده تا کارخانه‌هایی مانند کارخانه سبزوار که تازه راه اندازی می‌شوند نتوانند روی پای خود بایستند. قسمت ذوب این کارخانه فعلا متوقف شده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۷۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا شهرستانی، عضو انجمن فولاد در رابطه با اخباری که مبنی بر تعطیل شدن کارخانه فولاد سبزوار منتشر شده است، بیان داشت: کارخانه فولاد سبزوار یکی از کارخانه‌های هفت‌گانه آهن اسفنجی است که هنوز در حال ساخت بوده و به تولید نرسیده بود که فعلاً قسمتی از پروژه متوقف شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت این توقف مربوط به بخش ذوب است که قرار بود در پروژه اجرا شود اما این قسمت متوقف شده و فعلاً قرار است تنها قسمت آهن اسفنجی را راه‌اندازی کنند. عضو انجمن فولاد گغت: در کل وضعیت بازار فولاد چندان مناسب نیست و به نظر می‌رسد که تا پایان سال 2017 وضعیت بین المللی بازار فولاد به همین منوال باقی بماند.

وی تأکید کرد: در دو سه هفته اخیر بار دیگر بازار جهانی افت داشته و مجدداً تقاضا پایین آمده است به همین دیل شرکت‌هایی که هنوز راه‌اندازی نشده و احتیاج به سرمایه‌گذاری دارند مانند کارخانه سبزوار اولین شرکت‌هایی خواهند بود که مهر توقف بر روی آنان زده خواهد شد.

وی افزود: البته این وضعیت بازار فولا تنها به دلایل بین المللی نیست بلکه وضعیت بازار داخلی نیز مزید بر علت شده تا کارخانه‌ها و شرکت‌های این حوزه با مشکل مواجه شوند.
عضو انجمن فولاد تصریح کرد: متأسفانه بر خلاف انتظار تأثیرات برجام نه تنها بر روی بازار فولاد مثبت نبود بلکه به دلیل برآورده نشدن توقعات فعالان این حوزه اثرات منفی نیز به جای گذاشت چرا که همه انتظار داشتند پس از برجام اقتصاد بیش از پیش راه بیفتد و سرمایه گذاران خارجی جذب شوند اما هیچ اتفاقی صورت نگرفت و همین موضوع دلسردی فعالان این بازار را در پی داشت.

شهرستانی اظهار داشت: ما در قسمت نبرد 30 میلیون تن و در ذوب 24 میلیون تن ظرفیت داریم اما متأسفانه مشکلاتی از جمله کمبود تقاضا در بازار و مشکلاتی مربوط به مواد اولیه موجب شده تا تولید به میزانی که باید نباشد اما در کل در سه ماهه اول امسال چیزی حدود 13 درصد نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته افزایش تولید داشتیم.

وی ادامه داد: دلیل این افزایش تولید نیز به خاطر عطشی بود که در بازار به دلیل سال نو ایجاد شد.البته قیمت جهانی هم از ابتدای سال افزایش پیدا کرد و حدود 100 دلار فولاد گران‌تر شد. شهرستانی گفت: البته این عطش بازار واقعی نیست زیرا همه انتظار داشتند که با موضوع برجام پروژه‌ها راه‌اندازی شده و تولید افزایش یابد اما متأسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بار دیگر بازار در رکود بیشتری فرو رفت، در کل چون سال 94 سال بدی بوده و فعالان این حوزه پرداخت بدهی‌های خود را به سال جدید موکول کرده‌اند و از طرفی بدهی‌های آنها روی انباشته شده به نظر می‌رسد بازار فولاد امسال به مراتب بسیار بدتر از 94 باشد و شرایط خوبی را پیش روی نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها