رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: با موافقت رئیس بسیج مستضعفین کانون‌های هنری و ادبی برای ظهور و بروز استعدادهای هنرمندان بسیجی در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۶۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ غلامرضا منتظری در نشست با هنرمندان بسیجی استان بوشهر با تاکید بر توجه به ارتقا هنر دینی و انقلابی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های هنری و ادبی برای ارتقا فرهنگ دینی ، حماسی و انقلابی بهره برد.

وی با بیان اینکه در این 3 دهه رهبر انقلاب هیچ‌گاه از فرهنگ و هنر و ادب ابراز خرسندی نداشته‌اند تصریح کرد: نگاه رهبر انقلاب به اندیشه و قلم شما هنرمندان و ادبا معطوف است که در این راستا اجابت کردن انتظار رهبر معظم انقلابی یک رسالت و وظیفه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با تاکید بر اینکه رشد و کمال را نباید در برگزاری جشنواره‌ها یافت افزود: مقصد نیروهای بسیجی و ارزشی و رویکرد آنان ترسیم شده و برپایی جشنواره‌ها و اختتامیه آن‌ها هر چند اگر دارای رتبه شدیم خدا را شاکریم ولی باید به سمت و سوی اهداف ترسیم سوق داده شود.

وی تاکید کرد: جشنواره‌ها زمانی ارزشمند است که محصول آن در جامعه اثرگذار و پدیدار باشد چراکه اختتامیه جشنواره‌های هنری و ادبی سرآغاز یک تحول و پاسخگوی نیازهای بسیجیان نیست.

منتظری با تاکید بر توجه سبک زندگی اسلامی افزود: محور اصلی پاسخگویی محصول هنرمندان باید نشان از سبک زندگی اسلامی باشد و هر فعالیت هنری باید پنجره‌ای به سبک زندگی اسلامی بگشاید.

وی با تاکید بر زدودن غبار محرومیت از سیمای هنر و ادب تصریح کرد: زدودن غبار محرومیت از سیمای هنر و ادب مورد تاکید قرار دارد که در این راستا برنامه‌های مهمی در دستور کار هنرمندان بسیجی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه تمام جشنواره‌های ملی به استان‌ها واگذار می‌شود گفت: امسال برگزاری تمامی جشنواره‌های ملی به فراخور ظرفیت و توانایی مناطق مختلف کشور به استان‌ها واگذار می‌شود که استان بوشهر یکی از این مناطق است.

منتظری از راه‌اندازی کانون هنری و ادبی بسیج هنرمندان در استان‌ها خبرداد و خاطرنشان کرد: با موافقت سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین کانون‌های هنری و ادبی برای ظهور و بروز استعدادهای هنرمندان بسیجی در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی هزینه راه‌اندازی و احداث کانون‌های یاد شده را برعهده سازمان مرکزی بسیج  دانست و گفت: هزینه تامین زمین ساخت کانون هنری و ادبی بسیج هنرمندان برعهده مسئولان استان‌ها گذاشته شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه وجود مکان و بستر مناسب برای بروز و ظهور استعدادها اهمیت شایانی دارد تاکید کرد: راه‌اندازی کانون‌های هنری و ادبی استان‌ها در همین راستا صورت می‌گیرد.

منتظری با بیان اینکه هنرمند باید با سوژه و موضوع در راستای اعتلای فرهنگ اسلام انقلابی تلاش کند بیان کرد: هنرمند باید موضوع داشته باشد و هر هنر او باید پاسخگوی یکی از نیازهای انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری باید بسوی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب سوق پیدا کند تصریح کرد: رشد هنری باید در دستور کار قرار گیرد و هر هنرمند باید از شایسته زیستن سخن به میان آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها