خبرهای داغ:
نائب رئیس بسیج شهرستان همدان عنوان کرد

لزوم تغییر نگاه جامعه نسبت به دین برای مقابله با ولنگاری فرهنگی

نائب رئیس بسیج شهرستان همدان گفت: برای جلوگیری از ولنگاری فرهنگی نیاز به ایجاد یک همت جمعی در راستای تغییر نگاه آحاد جامعه نسبت به دین داریم که از راهکارهای آن همگانی کردن دین مطابق با مبانی اسلام ناب است تا تعریف درستی از فرهنگ در ذهن‌ها نقش ببندد.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۳۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
علی‌اکبر کاووسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به بیانات رهبری در خصوص مسائل فرهنگی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که با تعابیر گوناگون دغدغه و نگرانی عمیق خود را درباره مسئله فرهنگ مطرح و آن را از مسئولان مربوطه مطالبه می‌کنند.

وی افزود: در دیدار اخیر نیز ایشان در جمع نمایندگان مجلس دهم با تاکید بر اینکه در بلند مدت، مسئله فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، تصریح کردند « در مسئله فرهنگ، بنده احساس یک ولنگاری می‌کنم».

نائب رئیس بسیج شهرستان همدان عنوان کرد: روشن است که آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان به عنوان دو متولی از متولیان امر فرهنگ، مخاطب مستقیم فرمایشات رهبری هستند.

وی ابراز داشت: برای درک درست از ولنگاری فرهنگی و شناخت مسئله، لازم است مفاهیمی از قبیل فرهنگ را تبیین کنیم.

کاووسی با بیان اینکه فرهنگ منظومه‌ای از باورها و ارزش‌ها و آداب است، افزود: اگر در تعریف فرهنگ کلمه «منظومه» را حذف کنیم حاصل سردرگمی و ولنگاری خواهد بود.

وی از جمله عوامل مطرح در ولنگاری فرهنگی را عدم اعتقاد مسئولین به مقوله اصلی دین دانست و تصریح کرد: دین که به مثابه درختی است با ریشه اعتقادات، تنه اخلاقیات، شاخ و برگ احکام و میوه مسائل سیاسی و اجتماعی، در نظر این مسئولین گزینشی دریافت شده و نگاهی سکولار به آن داشته‌اند.

نائب رئیس بسیج شهرستان همدان عنوان کرد: به بیانی دیگر می‌توان گفت بر اساس مولفه‌های مورد نظر شخص یا گروه، دین مورد اجرا قرار گرفته و در مابقی، یافته‌های بشری ارجحیت یافته‌اند برای مثال اردوهای مختلط دانشجویی، باز بودن عرصه فضای مجازی، در اولویت قرارگرفتن شغل زنان نسبت به وظایف اصولی ایشان و ... از جمله این مسائل هستند.

وی بیا داشت: خداوند متعال در سوره حجر و در آیات 91 و92 می‌فرمایند «همانا که قرآن را جزء جزء کردند(به برخی از آن عمل کردند و بخشی را رها کردند)، پس سوگند به پروردگارت که از همه آنان خواهیم پرسید، از آنچه انجام می دادند».

کاووسی اظهار داشت: برای جلوگیری از این ولنگاری نیاز به ایجاد یک همت جمعی در راستای تغییر نگاه آحاد جامعه نسبت به دین داریم که از راهکارهای آن همگانی کردن دین مطابق با مبانی اسلام ناب است تا تعریف درستی از فرهنگ در ذهن‌ها نقش ببندد.

وی ادامه داد: برای این‌کار باید معرفت دینی و بینش درست فرهنگی در جامعه نخبه و مومن انقلابی افزایش و بلافاصله این بینش به بدنه عمومی جامعه انتقال یابد به طوری که بتوان پایه‌های تمدن نوین اسلامی را مستحکم کرد.

نائب رئیس بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه در زمینه ولنگاری فرهنگی در آموزش و پرورش نباید منکر وظیفه خطیر دست‌اندرکاران امر بود، گفت: وظیفه راهبردی در این زمینه، را مقام معظم رهبری بر دوش علمای جهان اسلام و نخبگان و جریان مومن انقلابی نهاده و بیان فرمودند «معلم بسیجی در زیر مجموعه نخبگان جهان اسلام قرار دارد».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار