با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، کارکنان سپاه ناحیه ملکشاهی، اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستانی یادواره شهید احمد آواره تحت عنوان «آبروی محله» در محله سراب ملکشاهی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۳۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ملکشاهی؛ دیشب به مناسبت شب قدر و به منظور گراميداشت ياد و خاطره شهداي محله هواس و با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، کارکنان سپاه ناحیه ملکشاهی، اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستانی یادواره شهید احمد آواره تحت عنوان «آبروی محله» در محله سراب ملکشاهی برگزار شد.

حجت الاسلام تیموری" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملکشاهی در این مراسم گفت: شب قدر شبی است که مقدرات یک ساله انسان در آن رقم می خورد، شبهه ای که مطرح می شود این است، پس اختیار انسان چه می شود؟ آیا این جبر نیست و منافات با اختیار انسان ندارد؟

وی اظهار کرد: این مطلب نه تنها منافات با اختیار انسان ندارد بلکه این انسان است که باعث می شود لیاقت و شایستگی ها در او تقویت شود و ملائکه و فرشتگان الهی با توجه به ظرفیت و شایستگی های افراد، سرنوشت یکساله او را رقم می زنند.

حجت الاسلام تیموری افزود: شهدا چه کردند که در شب های قدر برایشان این سعادت رقم خورد؟ از قرآن مدد یگیریم، شهدا هم از قرآن کمک گرفتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: خداوند تبارک و تعالی در آیه 55 سوره بقره می فرماید؛ از صبر و نماز کمک بگیرید ((واستعینو بالصبر و الصلاه)) در تفاسیر یکی از مصادیق صبر "روزه" عنوان شده است ولی صبر منحصر در روزه نیست.

وی تصریح کرد: بوسیله صبر قدرت درونی خود را تقویت کنیم و بوسیله نماز ارتباط محکم با تکیه گاه بیرونی یعنی خداوند برقرار کنیم. همانطور که شیر مادر جامع جمیع ویتامین ها برای شیرخوار است، نماز هم دارای جمیع خصوصیات عبادات دیگر است تا جایی که پیامبر فرمود: نماز بالا برنده انسان مومن است.

تیموری اذعان کرد: علت خیلی از مشکلات جامعه کم اهمیتی به نماز است، سخت ترین مشکلات را شهدا با نماز حل کردند، امروز اگر می خواهیم ظرفیت وجودیمان برای نزول برکات و رقم خوردن مقدرات یکساله بالا رود و بر مشکلات فائق بیائیم از صبر و صلاه کمک بگیریم.

پخش كليپ، محفل انس باقرآن و تواشیح از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

ارسال نظرات